Hoe maak je als ondernemer een goede indruk op klanten?

18 augustus 2022 11:05

Hoe maak je als ondernemer een goede indruk op klanten?

Als ondernemer wil je natuurlijk dat je je producten en diensten goed verkoopt. Alleen dit gebeurt niet alleen maar door te vertellen dat je goede producten hebt of goede reclame te maken. Er komt namelijk veel meer bij kijken bij dit proces. Je bent als ondernemer namelijk het visitekaartje van je bedrijf, of je nou een supermarkt runt of een marketing bureau. Het is dus van belang dat je een goede indruk maakt, maar hoe kun je dit nu het beste doen? In deze blog staan een paar tips op een rijtje hoe jij als ondernemer een goede indruk kan achterlaten bij je potentiële klanten!

Zie er verzorgd uit

In het algemeen is het van belang dat je er goed uitziet als je op de werkvloer aanwezig bent, maar als je bijvoorbeeld in gesprek gaat met een potentiële klant is het al zeker een vereiste dat je er goed en representatief uit ziet. Natuurlijk mag iedereen zichzelf zijn, dat is ook belangrijk, maar met verzorgd uit zien bedoelen we dan ook meer de dingen waar weinig moeite voor nodig zijn om er toch fris en fruitig uit te zien. Zoals een strak kapsel, een frisse adem, nette kleding en een goede hygiene.

Luister naar de klant

Mensen vinden het heel fijn als ze gehoord worden. In gesprekken merk je dit dan ook heel erg. Als iemand namelijk over iets wilt vertellen en je praat er doorheen of je begint over jezelf is dit een hele grote afknapper voor die persoon. Mocht je dus in gesprek zijn met een klant is het belangrijk dat je goed luistert naar deze persoon, hij wilt immers gewoon zijn ei kwijt.

Persoonlijke aandacht

Net zoals het luisteren is een persoonlijke boodschap of aandacht erg waardevol voor een klant. Met persoonlijke aandacht bedoelen we dan ook vooral persoonlijk e-mails, acties en deals bijvoorbeeld. Stel de klant koop vaker kantoorartikelen bij jou bedrijf, dan kan je voor deze klant een persoonlijke reclame maken of een leuke deal opstellen. Zo zal de klant liever bij jou komen omdat hij zich belangrijk voelt.

Denk aan de kids!

Meer dan de helft van je klanten hebben waarschijnlijk kinderen, hier kun je dan ook op inspelen. Kijk eens naar de IKEA, hier is speciaal een soort kinderopvang gemaakt zodat de kinderen kunnen spelen terwijl de ouders lekker hun ding kunnen doen. Als de kinderen net zo welkom zijn als de ouders zijn zal dit een groot voordeel voor de klant zijn. Je hoeft niet veel te doen om te laten merken dat ook de kids welkom zijn, al geef je ze een paarden kleurplaat om ze bezig te houden. Zo kunnen de klanten toch naar je onderneming komen ook al hebben ze de kinderen bij, dit houdt ze dus dan al niet meer tegen!

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.