Het belang van kennis & klanttevredenheid: een praktijkvoorbeeld van Kitshop.nl

6 november 2023 13:54

Het belang van kennis & klanttevredenheid: een praktijkvoorbeeld van Kitshop.nl

Kit is een heel specifiek product voor specifieke toepassingen. Hoe breng je dat succesvol aan de man en hoe zorg je voor een hoge klanttevredenheid? We vroegen het Jeroen van Swelm en Brian van Rooij, twee gedreven ondernemers die hun achtergrond in de sales, logistiek, processen en de kitbranche succesvol inzetten voor hun webshop Kitshop.nl.  

Verschil maken in de kitbranche

Brian’s sterke salesachtergrond in de kitbranche en Jeroen zijn algemene kennis op het gebied van operationele en procesmatige aspecten vormden de ideale basis om samen te starten met Kitshop.nl. Met ruim 15 jaar ervaring in hun eigen werkveld besloten ze in te grijpen. Ze zagen een sterke afname in kennis in de kit- en lijmindustrie, kennis die in deze markt zeer belangrijk is om een een eerlijk en transparant advies te kunnen geven. Ze besluiten de krachten te bundelen om het verschil te maken in de kitbranche met als motto: “samen voor het beste resultaat”. Inmiddels is de webshop een jaar live en kunnen ze nu al spreken van een succesvolle samenwerking.

Toewijding aan kwaliteit, klantentevredenheid en expertise

Kitshop.nl combineert de kennis van sales en business development met superieure service en een kwalitatief productassortiment. Of het nu gaat om doe-het-zelvers of professionals, ze helpen iedereen met technische vraagstukken rond het gebruik van kit. Op de website staat een handige kitcoach die op basis van een aantal vragen vertelt welke kit je nodig hebt. De kitexperts zijn bovendien zeer goed bereikbaar voor het benodigde advies. Een unieke toewijding aan kwaliteit, klanttevredenheid en expertise en dat zien ze ook terug in de reacties van klanten. Brian zegt hierover:

“We zien een scherpe toename in terugkerende klanten die zeer tevreden zijn over onze kennis en service. We bouwen als het ware een hechte community met mensen die ook weer Kitshop.nl promoten.”

Uitdagende klussen weer toegankelijk maken

Het anticiperen en inspelen op de snel veranderende e-commercetrends en consumentenverwachtingen zien Jeroen en Brian als een uitdaging. Zeker gezien ze relatief gezien weinig middelen en mankracht hebben ten opzichte van hun concurrenten. Maar dit maakt ze des te creatiever en daadkrachtiger om zich te onderscheiden en de unieke propositie als specialist op het gebied van kitten en lijmen verder uit te bouwen. Als ze kijken naar de ontwikkelingen in de e-commerce branche, dan zien ze een toenemende focus op duurzaamheid en klantbeleving. Verder zal de technische kennis en kunde in de markt verder afnemen. Dat is juist een punt waarop Kitshop.nl zich onderscheidt met de benodigde expertise op het gebied van kit. Jeroen zegt hierover:

“Uitdagende klussen, zoals het aanbrengen van kit, moeten echt weer toegankelijk gemaakt worden. Wij doen dat door het aanbieden van de kitcoach, begrijpelijke tutorials, tips & tricks en informatieve blogs.” 

Flexibiliteit is key

Brian en Jeroen hechten veel waarde aan het opbouwen en onderhouden van relaties met andere ondernemers, maar de klanten zullen altijd centraal staan. De markt verandert snel en je moet echt in staat zijn om jezelf aan te passen en te innoveren. Je hebt een gigantisch aanpassingsvermogen nodig en je moet kunnen omgaan met tegenslagen. Maar na een jaar ondernemen kunnen ze al zeggen dat ze daar goed op ingespeeld zijn. Brian geeft tenslotte nog een aantal tips mee voor andere ondernemers:

“Blijf leren, netwerken en wees niet bang om risico’s te nemen. En het allerbelangrijkste: luister altijd naar je klanten.”

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.