Employer branding – hoe ga je hier mee aan de slag

11 januari 2023 15:23

Employer branding – hoe ga je hier mee aan de slag

Als uitzendbureau wil je graag een grote poel met flexwerkers opbouwen. Of als je die al hebt breidt je die graag uit. Dat je hiervoor aan de slag moet met jouw imago hoeven we je vast niet te vertellen. Immers hoe beter jij bekend staat hoe meer mensen wil bij jou of via jou aan de slag willen. Tegenwoordig noemen we dit employer branding. Maar hoe kan je hier nou het beste mee aan de slag? We vertellen het jou in deze blog.

Originele werving

Om jouw brand op een positieve manier te verspreiden is het belangrijk dat de werving goed op orde is. Gezien er momenteel meer baanopeningen zijn dan sollicitanten is het van belang dat de werving op een originele manier gebeurd. Als uitzendbureau ben jij al wervingsspecialist, zorg dat je hier continue ook in verbeterd. Dat kan door het zelf in huis halen van nieuw talent. Ook een goede optie is eens te sparren met huidige flexwerkers uit jouw bestand, wat trekt hun nou aan?

Heb jij al succesvolle opdrachtgevers in jouw klantenbestand? Dan kan je mooi meeliften op hun succes! Breng in beeld dat flexwerkers via jouw uitzendbureau bij deze opdrachtgever aan de slag gaan en maak hier een mooie post van op jouw website en/of social kanalen.

Zet jouw netwerk in

Als intermediair heb jij een netwerk dat zijn weerga niet kent. Hiermee heb je uitstekende mogelijkheden om jouw flexkrachten hiermee verder te helpen. Niet alleen met een huidige baan, maar ook met hun netwerk en kansen in de rest van hun carrière! Als echte carrièremakelaar kan jij een hoop mensen verder helpen waarmee jij ze een positieve associatie geeft met jouw merk. Zorg er daarbij ook altijd voor dat jij klaar staat om even te sparren met jouw flexwerkers wanneer ze daar behoefte aan hebben. Biedt het vertrouwen dat jij altijd klaar staat om jouw flexwerkers verder te helpen. Iedereen heeft wel eens behoefte aan een sparringpartner, zeker op werkgebied. En met wie kunnen ze dat nou beter doen dan met hun uitzendbureau, die niet alleen op de hoogte is van al hun eigen vorderingen maar ook die van de opdrachtgever.

Jouw merk onder de aandacht brengen

Het allerbelangrijkste om jouw employer brand zo goed mogelijk op poten te zetten is te zorgen dat jouw huidige klantenbestand een positieve associatie met jouw merk hebben. Mond tot mond reclame is niet alleen gratis het gaat ook heel snel en werkt in de meeste gevallen ook ontzettend goed. Zorg daarbij ook voor dat wanneer je aan de slag gaat met het verspreiden van jouw content dat je ook altijd de juiste kanalen kiest. In het bedrijfsleven is een actief LinkedIn account echt noodzakelijk. Wil je daarnaast een jonge doelgroep aanspreken? Denk dan ook aan TikTok en Instagram.

Maak tijd vrij met het uitbesteden van jouw backoffice

Wil je jouw volle focus kunnen richten aan het oprichten en werken aan jouw employer brand? Denk er dan over na om jouw backoffice uit te besteden! Backoffice werkzaamheden zijn ontzettend belangrijk maar kosten veel tijd. Bij easyworx is alle kennis en ervaring in huis om jouw backoffice werkzaamheden op de beste manier uit te voeren. Eens praten over hoe we jou daarmee kunnen helpen? Neem vandaag nog contact met ons op!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.