Emerce trekt nieuw kapitaal aan, aandeelhouder Axivate stapt uit

25 september 2020 13:42

Emerce trekt nieuw kapitaal aan, aandeelhouder Axivate stapt uit

Emerce is de afgelopen maanden door een transitie gegaan van een portfolio met veel offline events naar een online videoplatform. Dit als gevolg van corona. Om deze transitie te ondersteunen is nieuw kapitaal aangetrokken.

Vandaag maakt het digitale mediabedrijf bekend dat een groep van tien internetondernemers aan boord komt. Zij ondersteunen de verdere ontwikkeling naar een voornamelijk digitaal portfolio.

De nieuwe investering markeert ook het afscheid van venture-capital bedrijf Axivate dat 7 jaar geleden de uitkoop van de grootaandeelhouder in Emerce heeft gefinancierd.

Emerce maakt vandaag eveneens bekend dat het een strategische alliantie aangaat met Reshift Digital. Dat is bekend van Kieskeurig, diverse publicaties rond technologie en events voor developer-communities. Samen met het Haarlemse mediabedrijf wordt onder meer een interactief leerplatform gelanceerd waar professionals zich verder kunnen ontwikkelen als specialist.

Financiële details worden niet bekendgemaakt.

Cor Jan Willig, aandeelhouder New Skool Media en Misset, en online media consultant Harm van Kessel treden toe tot de adviesraad.

Bas Rasker, partner bij Axivate Capital: “Wij zijn trots op de groei die Emerce heeft gemaakt in onze tijd als aandeelhouder en stappen met een tevreden gevoel uit. Wij wensen het team van Emerce veel succes met deze nieuwe stap.”

Gijs Vroom, directeur van Emerce: “We hebben een enorme transitie gemaakt naar een grotendeels online portfolio. We willen de komende jaren voorop blijven lopen in journalistiek en content rond digitale innovatie in media, marketing en business in Nederland.”

Paul Molenaar, CEO van Reshift Digital: “We hebben een rol gespeeld bij het ontstaan van Emerce in 1998 – we zijn er dan ook trots op om samen met het team de activiteiten uit te bouwen in een samenwerking, met als gehoopt en verwacht resultaat een rijker aanbod van activiteiten voor de lezers van Emerce.”

Emerce heeft ten gevolge van de corona crisis de events moeten cancellen. Het mediabedrijf heeft sinds april een turn around doorgemaakt naar online video. In samenwerking met meer dan 200 sponsors en honderden experts worden producties geproduceerd rond vakinhoudelijke kennis in digital media, marketing en e-commerce. Voor de toekomst zet Emerce in op verdere groei van dit platform en het bieden van informatie voor beslissers in digital media, business en marketing.

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.