Een goede klantenservice belangrijk voor particulieren én bedrijven

7 oktober 2021 13:27

Een goede klantenservice belangrijk voor particulieren én bedrijven

De klantenservice wordt door veel bedrijven nog regelmatig gezien als een kostenpost. De klant is immers al ‘binnen’ en de focus ligt op het verwerven van nieuwe klanten. Klanten die met een bedrijf in contact willen omdat ze een vraag hebben of een klacht willen indienen over een aangeschaft product hebben daar last van. Dat levert extra ergernissen op.

Door de slechte telefonische bereikbaarheid moeten ze immers vaak lang ‘in de wacht’ staan. Ook komt het nog regelmatig voor dat er na 6 uur ‘s avonds geen contact mogelijk is. Of dat er pas op z’n vroegst de volgende ochtend een reactie kan volgen. En dan moet dat wel een doordeweekse dag zijn..

24/7 diensten; elke dag bereikbaar

Voor klanten van aanbieders van internet, televisie en telefonie is een goede klantenservice helemaal van groot belang. Deze diensten worden immers 24/7 afgenomen en de klant rekent op een ongestoorde doorgifte. Ziggo heeft dat goed begrepen. Wanneer je als particulier een abonnement hebt voor de doorgifte van internet, een telefoonaansluiting of televisiezenders bij Ziggo en je hebt hier vragen over, dan kun je op heel veel manieren terecht bij hun uitgebreide klantenservice. Telefonisch leg je overigens het snelst contact. Daarom is er ook één centraal nummer; 0900 1884. Dat is zeven dagen per week bereikbaar, tot 10 uur ’s avonds.

Je kunt bij de klantenservice van Ziggo onder meer terecht voor:

•         Hulp bij storingen;
•         Vragen over bestellingen, afleveringen of de installatie van producten;
•         Het bekijken van instructies voor het installeren van producten of diensten;
•         Het doorgeven of wijzigen van abonnementen of persoonlijke gegevens.

Andere communicatiekanalen

Daarnaast kun je op veel andere manieren contact leggen met Ziggo. Voor de gebruikers van sociale media als Twitter en Facebook zit er een team klaar om de online gestelde vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.
Op de website www.ziggo.nl kun je klikken op het onderwerp waar je een vraag over wilt stellen of waar je hulp voor nodig hebt. Daarnaast is er een lijst met veel gestelde vragen met de daarbij behorende antwoorden.
Op de website kan de klant via het contactformulier vragen, complimenten of klachten kwijt. De expert van Ziggo zal dan reageren via de mail of terugbellen.
In de Ziggo-community kunnen abonnees vragen stellen, hierop reageren en elkaar tips geven.

En dan zijn er nog de Ziggo verkoop- of servicepunten door het hele land. Wie op de website de eigen postcode invult, krijgt een overzicht van de locaties in de buurt van de woon- of werkomgeving.

Zakelijke klanten

Het je een eigen bedrijf en neem je bijvoorbeeld al supersnel internet af van Ziggo? Dan kun je met vragen of problemen terecht bij de zakelijke klantenservice die hier speciaal voor is ingericht. Deze werkt verder op dezelfde manier als de uitgebreide particuliere klantenservice. Je kunt deze dus ook op diverse manieren bereiken en je wordt hier ook zo snel mogelijk geholpen. En dat is precies wat klanten anno 2021 willen..

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.