De voordelen van hybride sales

5 februari 2024 09:00

De voordelen van hybride sales

Hybride werkmethoden winnen terrein in B2B-sales. In een tijdperk waarin flexibiliteit en efficiëntie centraal staan, biedt hybride sales een dynamische aanpak die de voordelen van zowel persoonlijke interactie als digitaal klantcontact integreert. In dit artikel delen we de voordelen van hybride sales en hoe je hiermee aan de slag gaat.

Optimaliseer je hybride sales

Hybride werken biedt veel voordelen voor zowel klanten als salesmedewerkers. We zetten de voornaamste voordelen van hybride sales voor je op een rij:

  • Effectiviteit. Salesmedewerkers behalen digitaal tot wel 50% meer omzet binnen hetzelfde tijdsbestek vergeleken met face-to-face interacties. Deze verhoogde effectiviteit komt voort uit de flexibiliteit die hybride werken biedt, waardoor salesprofessionals hun tijd en middelen op een meer doeltreffende manier kunnen inzetten;
  • Omnichannel. In het pré-internet-tijdperk was het heel gebruikelijk om bestellingen telefonisch door te geven, maar inmiddels zijn de voorkeuren veranderd. Klanten hechten steeds meer waarde aan keuzevrijheid en geven de voorkeur aan een uitgebreid omnichannel-ecosysteem. Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat B2B-kopers vaak meer dan tien kanalen, waaronder digitale, gebruiken voordat ze tot aankoop overgaan;
  • Digitale betrokkenheid. Hybride salesmethoden maken gebruik van moderne technologie, waardoor gesprekspartners zich digitaal net zo betrokken voelen als tijdens persoonlijke ontmoetingen.

Haal alles uit hybride sales

Hybride sales biedt een flexibele en rendabele manier om contact te leggen met klanten. Deze methodiek draait om het creëren van dynamische, interactiemomenten met klanten ter vergroting van de betrokkenheid. Om het maximale uit hybride sales te halen, zijn er enkele strategieën die organisaties kunnen implementeren:

  • Werk agile. Communiceer virtueel wanneer mogelijk, maar behoud persoonlijk contact wanneer nodig. Uit onderzoek blijkt dat 40% van de klanten liever zakendoet met een nieuwe leverancier die ze al eens persoonlijk hebben ontmoet;
  • CRM-systeem. Implementeer een CRM-systeem. Een geïntegreerd CRM-systeem zoals HubSpot kan bijvoorbeeld helpen bij het optimaliseren van klantprocessen en het verhogen van de productiviteit;
  • Technologie benutten. Maak gebruik van slimme technologie om pijnpunten binnen de salesprocessen aan te pakken. Met technologische tools automatiseer je eenvoudig repetitieve taken, zoals het opvolgen van leads, het verzenden van gepersonaliseerde e-mails en het beheren van follow-up-herinneringen.

Sales enablement voor hybride sales

Het behalen van optimale resultaten in hybride sales vergt een strategische aanpak. Door gebruik te maken van een sterk sales enablement framework en bijbehorende tooling en systemen, profiteer je van gestandaardiseerde processen en geoptimaliseerde digitale strategieën. Presult ondersteunt bij het opzetten en uitrollen van de benodigde systemen, dataoplossingen en salesdocumenten om je leadgeneratie strategieën tot een succes te maken en meer deals te sluiten.

Kijk voor meer informatie op www.presult.nl.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.