De laatste ontwikkelingen binnen de online marketing

5 augustus 2019 10:30

De laatste ontwikkelingen binnen de online marketing

Dat online marketing voor veel bedrijven niet meer weg te denken is weten we inmiddels allemaal wel. Er wordt ontzettend veel gezegd en geschreven over online marketing, dit is allemaal terug te vinden op: je raad het nooit, het internet. Maar wat zijn nou echt de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing? Daar lees je in dit artikel meer over.

Content

Iedereen weet inmiddels dat content op je website een belangrijke factor is voor SEO-doeleinden. Maar met content in de breedste zin van het woord kom je er tegenwoordig niet meer. Je kunt niet meer ‘’zomaar’’ wat schrijven, de content moet ‘’echt’’ zijn. En ‘’echt’’ houdt in dat de content op waarheid gebaseerd moet zijn en daarnaast moet het ook nog aansluiten bij het onderwerp van jouw website.

Je kunt dus je slag slaan met ‘’echte’’ content. Dit is wat het volk wil lezen en dus kun je met unieke content klanten aan je binden. Je moet dus denken vanuit de consument; wat wil de consument lezen? En dat wat de consument wil lezen is wat jij op je website, in je mail of in de nieuwsbrief publiceert. Ook helpt het om in de content geen commerciële doelen door te laten schemeren. Je kunt het beste schrijven over bijvoorbeeld maatschappelijke doelen.

Website optimalisatie

Wil je hoger in Google komen? Dan moet jouw website piekfijn in orde zijn. De website moet goed geoptimaliseerd zijn. Vooral het gebruiksgemak moet in orde zijn. Dat betekent dat alles op de juiste plek moet staan en dus makkelijk vindbaar is, de website moet snel zijn en je mag niet tegen foutmeldingen aanlopen (404).

Zoals we allemaal weten wordt de mobiele pagina steeds belangrijker. Ook voor de vindbaarheid in Google is het belangrijk dat deze pagina uiterst geoptimaliseerd is, en vooral de snelheid van de pagina speelt hierbij een belangrijke rol. Google indexeert tegenwoordig ook de mobiele website. Dat houdt in dat als jouw mobiele website goed is geoptimaliseerd dan ben je in de mobiele versie van Google al snel beter vindbaar.

Staar je niet blind op Google

Google is belangrijk, maar niet alles wat jij online doet moet gericht zijn op zoekmachine optimalisatie en dan specifiek gericht op Google. Richt je ook op de andere zoekmachines. En naast de andere zoekmachines wil je je ook gewoon richten op wat de consument wil. In de andere zoekmachines is de nummer 1 positie vaak binnen handbereik. En ga je je richten op dat wat de consument wil, dan maak je vaak automatisch al aanspraak op een betere Google ranking.

Tot slot: uiteindelijk is belangrijk om je verstand te blijven gebruiken en niet blind alle ‘’trucjes’’ gebruiken die je overal kunt lezen. Uiteindelijk moet het voor de consument of eindgebruiker allemaal makkelijk en overzichtelijk zijn.

terug

Reacties op dit bericht

Reactie plaatsen? Log in met uw account.