Boost jouw onderneming met een eigen pyjamalijn
14 juni 2022 14:45
Ben jij een ondernemer, en ben je net een eigen kledingzaak of keten begonnen? Dan wil je natuurlijk naamsbekendheid creëren. Maar ook als je keten of concept al een aantal jaren bestaat, zul je vast geen nee zeggen tegen meer naamsbekendheid. Eigenlijk wil elke ondernemer dat wel, want hoe meer mensen jouw winkel kennen, hoe meer klanten je krijgt. Dit krijg je ongetwijfeld voor elkaar door een eigen kledinglijn te lanceren. Kleding van een eigen merk in je winkel wekt vertrouwen bij klanten. Het laat zien dat je serieus bent en een duidelijke visie en missie hebt. In de kledingmarkt, waarin hevig geconcurreerd wordt, kan dit voor klanten net die extra duw in de rug geven. Op den duur zal dit zorgen voor trouwe klanten en een grotere naamsbekendheid. Geef jij je onderneming een boost door bijvoorbeeld een eigen pyjamalijn te maken? Overweeg dan om dat te doen in de vorm van een private label. Wat dat is en hoe je dit doet, lees je in dit artikel.
Hulp bij het maken van je private label
Een private label is een product dat gemaakt wordt door een ander bedrijf. In het geval van kleding is dit bijvoorbeeld een textiel groothandel. Die is voor jou een perfecte partner bij het ontwikkelen van jouw eigen kledinglijn. Bij het opzetten van een private label komt namelijk veel kijken, waarbij een textielgroothandel als partner goed van pas komt. Zo’n groothandel beschikt over de nodige kennis en gereedschappen voor het maken van jouw eigen private label. Zo’n partij helpt je bij het designen, het produceren en het leveren van jouw geheel eigen kledinglijn, bijvoorbeeld van pyjama’s. Ze hebben een uitgebreid en vooral een juist netwerk voor het maken van kleding.
De stappen bij het opzetten van je private label
Een eigen kledinglijn begint natuurlijk altijd met een idee. Waarschijnlijk heb je er zelf al één bedacht, bijvoorbeeld pyjama’s met broekzakken die behalve leuk ook nog eens functioneel zijn. Of misschien heb je gedacht aan extra warme pyjama’s. Het is vooral belangrijk dat jouw pyjama’s een unieke touch hebben, waarmee jij je onderscheidt van de concurrentie. De textielgroothandel helpt je uiteraard met het omzetten van dit idee in een ontwerp. Het werk wordt jou hierbij uit handen genomen, waardoor jij je kunt richten op je onderneming.
Door een moodboard te maken, worden jouw visie en smaak goed duidelijk. Aan de hand daarvan kunnen de eerste schetsen en designs gemaakt worden. Je wordt ook ondersteund bij het ontwerpen van een logo en het bedenken van een merknaam. Daarbij moet er nagedacht worden over kleuren en materialen, maatschema’s, kledinglabels, verpakking en verkoopkaartjes. Op die manier wordt er niet alleen kleding gemaakt, maar ontstaat er een product dat helemaal klaar is voor de verkoop.
Kleding voor je hele winkel
Het eindresultaat is bij elk project het allerleukste gedeelte. Je hebt een eigen pyjamalijn gecreëerd en kunt de kleding eindelijk vasthouden. En nog leuker, je kunt gaan verkopen! Natuurlijk moet je winkel nog meer laten zien. Het is belangrijk dat er verschillende soorten kleding liggen van verschillende merken. Zo heeft de klant een ruime keuze en hoef je niemand teleur te stellen. Je kunt bij een groothandel ook kleding inkopen. Doordat zij vaak een breed assortiment hebben, met verschillende merken met een eigen karakter, kun je zelf uitzoeken wat er in jouw winkel past. Op die manier kun je je hele keten, winkel of webshop volhangen met leuke kleding.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.