Menselijkheid als concurrentievoordeel in een tijdperk van AI

Hoe blijf je als merk en bedrijf menselijk in een competitieve wereld die steeds meer door technologie wordt bepaald? Brand Humanizing introduceert een compleet nieuw vakgebied dat organisaties leert groeien door menselijkheid centraal te stellen. Niet alleen efficiëntie en data, maar juist contact en creativiteit zijn de noodzakelijke verworvenheden van deze tijd. Wie optimaliseert voor menselijkheid, blijft uniek.

In een tijd waarin kunstmatige intelligentie en automatisering razendsnel oprukken, stellen auteurs Ferry Hoes en Jonathan Flores een andere vraag: niet hoe technologie slimmer kan, maar voor wie. Ze tonen hoe bedrijven hun toekomst veiligstellen door menselijke intelligentie en creativiteit niet te vervangen, maar te bevrijden.

Een gids voor leiders in het AI-tijdperk

Brand Humanizing biedt een concreet raamwerk – de Brand Humanizing skillset – waarmee leiders, merken en teams leren hoe ze technologie kunnen inzetten om menselijkheid te versterken. Het is geen idealistisch manifest, maar een praktisch handboek voor organisaties die relevant willen blijven in een tijdperk waarin algoritmes de toon zetten. Met praktijkcases van a.s.r., Ben & Jerry’s, Dove, Octopus Energy, Patagonia en andere.

Over de schrijvers

Jonathan Flores en Ferry Hoes zijn pioniers op het snijvlak van mens en technologie. Ze hebben jarenlange ervaring bij startups, corporates en overheden, waar ze een extreme focus zagen op automatisering ten behoeve van kostenbesparing. Ze ontwikkelden daarom Brand Humanizing: een toekomstbestendig model, waarin technologie niet langer het doel is, maar het middel om menselijke waarde te versterken in een door algoritmes gedreven tijdperk.

Boekinformatie
Titel: Brand Humanizing
Auteur: Jonathan Flores en Ferry Hoes
Omvang: 152 pagina’s
ISBN: 9789492107718
Prijs: 24,95