5 redenen om een bestelzuil aan te schaffen als ondernemer

22 maart 2021 10:52

5 redenen om een bestelzuil aan te schaffen als ondernemer

We leven steeds gehaaster als burgers; snel vanuit het werk naar huis, het eten op tafel en in de avond nog een uurtje overwerken. Tijd om uitgebreid te shoppen is er vaak niet meer, daar de kinderen hun opa en oma nog willen zien in het weekend. Als ondernemer is het belangrijk in te spelen op deze trend. Een consument wil zo snel mogelijk geholpen worden! Het gebruik van een bestelzuil kan je helpen klaar te zijn voor de toekomst. Ben je onderdeel van een winkelcentrum? Overweeg in dat geval de aanschaf van een infozuil. Op deze pagina lees je er meer over.

#1: Consumenten niet laten wachten 

Laat een consument niet wachten, maar laat deze een bestelling direct bij binnenkomst plaatsen via een bestelzuil. Wellicht heb je de bestelzuil zelf ook al eens gebruikt, toen je een cafetaria bezocht en via de zuil je bestelling plaatste. Er is als consument niets vervelender dan eerst te moeten wachten in de rij voor de kassa en vervolgens op de bestelling zelf.

#2: Begeleid consumenten door het winkelcentrum 

Kies je voor een infozuil, dan helpt dit je bezoekers door je winkelcentrum te begeleiden. Het maakt dat zij de winkel waarvoor ze komen sneller vinden. Iets wat de kans vergroot dat zij nog eens terugkeren. Het levert ze immers een positieve ervaring op! Een infozuil helpt je de customer journey te verbeteren.

#3: Wijs consumenten op aanbiedingen 

Het gebruik van een bestelzuil biedt je niet alleen de mogelijkheid om consumenten direct na binnenkomst iets te laten bestellen. Ook biedt het je de optie om hen te wijzen op aantrekkelijke kortingsacties binnen je winkel. Iets wat de kans vergroot dat zij een aankoop doen.

#4: Combineer producten met elkaar via je bestelzuil 

Aanvullend op de mogelijkheid om consumenten te wijzen op aantrekkelijke kortingsacties, is ook het aanbieden van een combinatie van producten. Wellicht kwam een consument voor slechts één product, maar zet de combinatie deze aan tot het kopen van meerdere producten. Denk aan de bestelling van een hamburger met een blikje frisdrank!

#5: Geen klantenservice in je winkel 

De info- en bestelzuil dient als een soort klantenservice. Je kunt consumenten de mogelijkheid geven informatie op je website op te zoeken. Zo hoeft de klantenservice niet continu bemand te worden, als consumenten vragen hebben over een specifiek product. Het bespaart tijd en daarmee geld. Ze zoeken de informatie op via de bestelzuil of vragen een medewerker in de winkel om hen hierbij te helpen.

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.