4 redenen om te beginnen met SEA

10 december 2020 15:21

4 redenen om te beginnen met SEA

Het is tegenwoordig ontzettend belangrijk om als bedrijf goed vindbaar te zijn op het internet. Je vergroot jouw vindbaarheid onder meer door search engine optimization (SEO). Toch slaagt niet ieder bedrijf erin om met SEO hoger in de resultaten te komen. Geldt dit ook voor jou? Dan biedt search engine advertising (SEA) mogelijk uitkomst. Helaas zijn er nog genoeg bedrijven die het nut van SEA niet inzien. Geldt dit ook voor jou? Wij zetten hieronder 4 redenen om te beginnen met SEA op een rijtje.

1. Hoog in de zoekresultaten

Met SEO kun je hoog in de zoekresultaten komen, maar hier gaat vaak enige tijd overheen. Je moet namelijk de nodige aanpassingen aan jouw site doen. Wil je direct hoog in de resultaten komen? Begin dan met SEA. Als je een SEA-campagne start, is de kans aanwezig dat je binnen de kortste keren hoog in de zoekresultaten komt. Vooral jonge bedrijven of nieuwe websites plukken hier de vruchten van.

2. Voor iedereen toegankelijk

Het is mooi om op een organische manier een hogere plek in de zoekresultaten te bemachtigen. Dit doe je met behulp van SEO. Probleem is alleen dat je hier vaak flink wat geld in moet investeren. Heb je geen groot budget? Dan biedt SEA uitkomst. Je bepaalt namelijk zelf hoeveel geld je uitgeeft aan een SEA-campagne. Hierdoor is SEA zowel voor mensen met een klein als groot budget toegankelijk.

3. Inzicht in resultaten

Het mooie aan online adverteren is dat je resultaten kunt meten. Zo kun je bijvoorbeeld achterhalen hoeveel mensen op jouw advertentie klikken. Bedrijven die adverteren in Google, gebruiken hier tegenwoordig eigenlijk allemaal Google AdWords voor. Dankzij Google Ads, zoals deze tool in de volksmond ook wel bekend staat, wordt direct duidelijk of jouw advertentiecampagne een succes is of niet. Ideaal, want je kunt jouw campagne namelijk bijschaven als de resultaten niet naar behoren zijn.

4. Je betaalt alleen voor resultaat

Veel mensen denken dat SEA hen hoe dan ook geld kost. Je investeert immers in advertenties en adverteren kost nou eenmaal geld. Toch hoeft SEA jou geen geld te kosten. Google Ads werkt namelijk volgens het zogeheten ‘pay per click’-principe. Hierdoor betaal je alleen als mensen ook daadwerkelijk op jouw advertentie klikken. Klikt er niemand? Dan kost het jou geen geld. Uiteraard wil je dat er zoveel mogelijk op jouw advertentie klikken, waardoor SEA vaak wel geld kost.

Zelf mee beginnen of toch uitbesteden?

Er zijn tegenwoordig veel bedrijven die Google Ads uitbesteden. Toch probeert menig ondernemer eerst zelf een SEA-campagne op te starten. Op zich begrijpelijk, want je bespaart geld als je zelf aan de slag gaat met Google Ads. Heb je hier geen ervaring mee? Dan is de kans groot dat je niet het gewenste effect bereikt met de campagne. Hier hoef je niet bang voor te zijn als je een Google Ads bureau inschakelt.

Wil je SEA uitbesteden? Dan zoek je hier uiteraard een professionele en betrouwbare partij voor. Neem daarom vooral de tijd voor het vinden van een SEA bureau. Als je bij het kiezen van een partner over een nacht ijs gaat, is de kans groot dat je hier later spijt van krijgt. Vergelijk daarom altijd verschillende SEA bureaus met elkaar. Kijk hierbij vooral naar wat zij allemaal voor jou kunnen betekenen en richt je ook tot ervaringen van anderen met het bedrijf. Op deze manier slaag je er ongetwijfeld in het beste SEA bureau voor jouw bedrijf te vinden.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.