CJ Foods bibigo leidt de K-Food revolutie met de lancering van het K-Street Food assortiment

8 juli 2024 16:33

 CJ Foods bibigo leidt de K-Food revolutie met de lancering van het K-Street Food assortiment

Nederland is de op drie na grootste importeur van Koreaanse ramen en de op twee na grootste importeur van kimchi blijkt uit cijfers van 2023.

Nu de Koreaanse keuken Europa verovert, versterkt CJ Foods, de voedingsmiddelenafdeling van het toonaangevende Koreaanse voedingsmiddelen- en biotechnologiebedrijf CJ CheilJedang, zijn aanwezigheid op de Europese markt. Dit initiatief richt zich op het bekende merk bibigo en begint met de lancering van nieuwe Koreaanse streetfoodproducten, die in het derde en vierde kwartaal van 2024 hun debuut zullen maken in winkels.

Momenteel behoren de vegan korean BBQ gyoza’s en bibigo Tofu & Vegetable Gyoza’s tot de top drie van best verkochte bibigo-producten op de Nederlandse markt. Het merk is verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo en Hoogvliet.

K-cultuur steeds populairder

Terwijl de K-cultuur, inclusief K-pop en K-film, wereldwijd een steeds grotere invloed blijft uitoefenen, treedt K-food steeds meer op de voorgrond. Europese restaurants mengen nu Koreaanse ingrediënten en smaken in multiculturele recepten en omarmen zo deze culinaire trend.

Hoewel K-food ontegenzeggelijk populair aan het worden is, hebben Europese consumenten een relatief lage beschikbaarheid buiten de algemene basisgerechten, waardoor ze beperkt worden blootgesteld aan de rijke authenticiteit en historische diepgang van de traditionele Koreaanse keuken. In lijn met de consumententrends in Europa neemt bibigo stappen om een onontdekte grens van Koreaans eten te introduceren. bibigo, nu met hun vernieuwde logo dat hangul (Koreaanse taal) bevat om hun Koreaanse erfgoed te omarmen, onthult een reeks marketingstrategieën om de Koreaanse eetcultuur wereldwijd te verspreiden.

Hit op sociale media

bibigo leidt een K-foodrevolutie met nieuwe productontwikkelingen die zijn afgestemd op de Europese smaakpapillen, waaronder een assortiment Koreaanse streetfoodproducten. K-streetfood is de historische essentie van Koreaans soul food, waaronder traditionele gerechten als Tteokbokki (zoete en pittige rijstcake) en Jumeokbap (rijstballen in Koreaanse stijl), die wereldwijd een enorme virale hit zijn op sociale media.

Het vernieuwde logo en de productverpakking van bibigo tonen twee groene gebogen lijnen die samenkomen in een cirkelvorm, als symbool voor een gemeenschappelijke eettafel en de verbondenheid die mensen delen terwijl ze genieten van de Koreaanse eetcultuur. De hangul (Koreaans alfabet) benadrukt de Koreaanse trots en het Koreaanse erfgoed en plaatst CJ Foods en bibigo in de voorhoede van de wereldwijde expansie van K-food.

Momenteel is bibigo verkrijgbaar bij grote Europese retailers, waaronder Edeka, Rewe, Tegut en Globus in Duitsland, Asda, Sainsbury's en Ocado in het Verenigd Koninkrijk en Albert Heijn, Jumbo en Hoogvliet in Nederland. Naast de paradepaardjes mandu (Koreaanse knoedel) en kip op Koreaanse wijze, introduceert bibigo ook K-streetvoeding en producten als vegetarische mandu en gimbap (Koreaanse rijstrolletjes met zeewier) op de Europese markt.

Korea House Olympische Spelen

De laatste doorbraak van CJ Foods is de samenwerking met en sponsoring van KOREA HOUSE op de komende Olympische Spelen Parijs 2024 in juli, samen met het Koreaanse Sport & Olympisch Comité (KSOC). Via dit evenement wil bibigo in contact komen met potentiële consumenten en kopers en een voorproefje bieden van nieuwe K-streetfoodproducten en monsters van vers bereid klassiek streetfood, waarbij het gemak van het kant-en-klare aanbod wordt getoond.

"Het kantoor van bibigo in Frankrijk is het derde filiaal in Europa en betekent het begin van de marktexpansie in heel Europa. Met een productiefaciliteit in Duitsland die alle toeleveringsketens in Europa aanstuurt, verwachten we onze productiecapaciteit te vergroten om meer en meer verse producten naar lokale markten in Europa te brengen," aldus Hyokyo Suh, hoofd van CJ Europe Foods Business.

Over bibigo

Het in 2010 gelanceerde bibigo is een wereldwijd Koreaans voedingsmerk van CJ Foods. Met als doel drukke levens te verrijken, brengt bibigo wereldwijd K-food en cultuur op tafel onder de nieuwe slogan "bibigo, live delicious.

Het merkassortiment omvat een assortiment snacks en voorgerechten. De producten van bibigo worden wereldwijd in meer dan 60 landen verkocht, en het kenmerkende product van het merk, "Mandu (Koreaanse knoedel)", wordt verkocht in meer dan 60 landen op 6 continenten. Geïnspireerd door authentieke recepten, maakt bibigo de smaken van de Koreaanse keuken toegankelijk met populaire aanbiedingen in de meeste grote supermarktketens.

bibigo is de officiële sponsor van THE CJ CUP Byron Nelson, een regulier PGA TOUR-toernooi, en is ook de eerste wereldwijde marketingpartner van de LA Lakers, om de Koreaanse eetcultuur te delen met sportfans over de hele wereld. Daarnaast is bibigo trotse sponsor van Kcon, het grootste K-popfestival, dat K-popfans uit de hele wereld met elkaar in contact brengt.

Ga voor meer informatie naar https://bibigo.eu/

Over CJ Foods

CJ Foods, onderdeel van CJ CheilJedang, is een wereldwijd opererend voedingsmiddelenbedrijf dat een verscheidenheid aan producten levert, variërend van voedingsmiddelen en bevroren/gekoelde voedingsmiddelen tot hapjes. Als grootste levensmiddelenbedrijf in Korea werd in drie jaar tijd een omzet van 100 miljoen euro behaald. CJ Foods leidt nu de globalisering van Koreaans eten met zijn snelgroeiende merk bibigo. Onder bibigo richt CJ zich momenteel op heerlijke wereldwijde strategische producten van K-food, waaronder Mandu (Koreaanse knoedel), kip op Koreaanse wijze, bewerkte rijst, Koreaanse saus, Kimchi, Gim (zeewier), broodjes, Koreaans streetfood en nog veel meer. CJ Foods heeft wereldwijd meer dan 60 dochterondernemingen en heeft onlangs zijn eerste kantoor in Frankrijk verwelkomd in mei 2024. Het bedrijf ontwikkelt nieuwe producten om te verwelkomen in zijn gevarieerde Europese portfolio, met een focus op K-streetfood, dat naar verwachting in 2024 zal worden gelanceerd. Ga voor meer informatie naar https://www.cj.co.kr/en/about/business/food

Over CJ CheilJedang

CJ CheilJedang is een in Zuid-Korea gevestigd voedingsmiddelen- en biobedrijf dat wereldwijd actief is. Het bedrijf werd in 1953 opgericht als de eerste Koreaanse suikerproducent en is nu wereldwijd een toonaangevende speler op het gebied van voedingsmiddelen en innovatieve bioproducten, waaronder voeder- en voedingsadditieven, die worden gemaakt met behulp van geavanceerde, op fermentatie gebaseerde bio-engineeringtechnologieën. Het bedrijf boekte in 2022 een omzet van 20 miljard euro en is daarmee het nummer 1 voedingsmiddelen- en drankenbedrijf in Zuid-Korea. CJ CheilJedang maakt deel uit van CJ Group, een internationaal bedrijf op het gebied van Food & Food Services, Bio & Pharma, Entertainment & Media en Retail & Logistics. Ga voor meer informatie naar https://www.cj.co.kr/en

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.