Hoe een combinatie van diensten leidt tot online succes

4 februari 2020 15:56

Hoe een combinatie van diensten leidt tot online succes

De som van de delen is meer dan de delen afzonderlijk. Het zijn woorden welke iedere ondernemer wel eens gehoord heeft. Het is toepasselijk op verschillende vlakken binnen een onderneming. Ook bij de marketing van een organisatie is dit het geval. We zien steeds meer bedrijven kiezen voor een omnichannel marketing. Het betekent dat er meerdere marketingkanalen worden ingezet. Denk hierbij aan betaald adverteren, de zoekmachines, social media en ook videomarketing om een paar voorbeelden te noemen.

Zoekmachinemarketing en betaald adverteren

Iedere ondernemer droomt van een toppositie op belangrijke zoektermen in de zoekmachines. Een toppositie betekent simpelweg veel meer bezoekers op de website wat voor meer klanten zorgt. Wanneer een bedrijf nog geen topposities heeft is het slim om hieraan te werken. Het kan een lang proces zijn om de topposities te krijgen. In de tussentijd is het daarom slim om ook te adverteren in de zoekmachines om zo bezoekers op de site te krijgen. Hierbij betaal je per klik. Wanneer uiteindelijk de topposities bereikt zijn is het een optie om dit af te bouwen. De combinatie van diensten leidt er echter voor dat er direct bezoekers uit de zoekmachine komen. Eerst betaald en daarna organisch.

Het begin van de klantreis

Is de klant nog niet bewust van het probleem wat het bedrijf oplost? Dan is het goed om te zorgen voor meer bewustwording. Informeer de klant over de problemen die ze heeft om hier vervolgens een oplossing voor te bieden. Het adverteren op social media is hiervoor een zeer geschikt kanaal. Het is mogelijk om zelf content te delen op de blog op social media (Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn). Daarnaast is het slim om meer mensen het bericht te laten lezen door deze te promoten op bijvoorbeeld Facebook en Pinterest. Er ontstaat meer bewustwording en de klanten worden vanaf het eerste moment in de klantreis geholpen.

Een voorbeeld uit de praktijk

Webshuttle werkt al jaren samen met Tuinhoutdiscount.nl om ervoor te zorgen dat ze hoge posities krijgen in de zoekmachines. Naast de zoekmachinemarketing wordt er ook actief geadverteerd binnen de zoekmachines om het bereik hier te vergroten. Om ook mensen die actief zijn op de social media platformen te bereiken wordt hier ook veel geadverteerd. De aanpak van Webshuttle zorgt voor een steeds groter marktaandeel door meerdere marketingkanalen te gebruiken. Het helpt om Tuinhoutdiscount.nl te ondersteunen bij hun groeidoelstellingen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.