Beste online tools om zakelijke content te schrijven

28 mei 2020 08:50

Beste online tools om zakelijke content te schrijven

Het online en remote werken wordt steeds populairder. Niet alleen wordt het door steeds meer mensen gedaan, er bestaan ook steeds meer verschillende apps voor. In dit artikel gaan we daarom kijken naar verschillende apps die je kunt gebruiken om zakelijke content te wijzigen. Ook kijken we naar apps die je kunnen helpen om de kwaliteit van je zakelijke content te verhogen. We beginnen echter met een belangrijke tip om deze content veilig te bewerken; het gebruik van een VPN.

1. Wat is VPN?

Een VPN is de afkorting van Virtual Private Network. Dit is een tool die je kunt gebruiken om veilig over het internet te surfen. Een VPN zorgt ervoor dat de data die jij verzendt en ontvangt van het internet, versleuteld wordt. Werk je bijvoorbeeld aan een zakelijk stuk voor een klant, maar mag deze content niet op het internet verschijnen, dan doe je er goed aan om een VPN te gebruiken. Dit maakt het voor hackers vrijwel onmogelijk om deze data in te zien. Op deze manier kun jij met een gerust hart content bewerken. Dit kun je doen met de volgende tools!

2. Hemingway app

De Hemingway app is een belangrijke app die jou gaat helpen om betere content te schrijven. Door middel van Hemingway krijg jij beter inzicht in de manier waarop je schrijft. De app heeft namelijk aandacht voor zinnen die overmatig lang, gramaticaal incorrect of lastig te volgen zijn. Hierdoor kun jij jouw schrijfkunsten sterk verbeteren. Heb je de neiging om met een passieve stem te schrijven? Ook dan biedt de app uitkomst. De app herkent deze manier van schrijven en geeft je tips om het beter te doen.

De Hemingway app wordt veel gebruikt door zakelijke schrijvers online. Het is tevens een middel voor zakelijke klanten om te beoordelen of de content wel volgens de richtlijnen geschreven is. Door hier zelf óók gebruik van te maken, kun je de kwaliteit van jouw  content aanzienlijk verbeteren!

3. Grammarly

Ook de app van Grammarly biedt uitkomst. Deze app heeft verschillende handige functies. Zo kun je bijvoorbeeld jouw geschreven tekst in de app uploaden, waarna de app direct op spelling en grammatica gaat checken. Ook kun je de app gebruiken met Microsoft Word. Door de add-in te installeren krijg je hierdoor direct inzicht in jouw schrijfstijl. Zijn er dingen die je moet veranderen, dan stelt Grammarly dit voor.

Daarnaast kun je Grammarly ook installeren op Google Chrome. Schrijf je dus veel content online of heb je veel contact met klanten via het web, dan voorkomt Grammarly dat je incorrecte zinnen schrijft. Betaal je een kleine vergoeding per maand, dan checkt Grammarly zelfs of je plagiaat pleegt! Erg handig dus!

4. Airstory

Deze app is erg handig als je met verschillende collega’s aan hetzelfde project werkt. Heb je bijvoorbeeld een presentatie die gemaakt moet worden of ben je een brainstormsessie aan het houden, dan biedt Airstory uitkomst. Deze app laat je namelijk allerlei verschillende content uploaden, die vervolgens gebruikt kan worden in de presentatie. Denk daarbij aan foto’s, onderzoeken of documenten. Deze kun je allemaal toevoegen aan het project. Het grote voordeel is dat je met verschillende collega’s in hetzelfde document kunt werken. Na elke wijziging wordt het document online opgeslagen, zodat je niet bang hoeft te zijn dat jouw wijzigingen verloren gaan.

5. Focus op je werk

Om je tijdens het schrijven van content beter te kunnen focussen, zijn er verschillende apps beschikbaar. Allereerst hebben we Write!. Deze app zorgt ervoor dat de rest van je desktop wordt verborgen als je in de app aan het werk bent. Calmly Writer is een andere optie. Deze geeft je zelfs de mogelijkheid om de focus te leggen op de paragraaf die je op dat moment aan het schrijven bent. Hierdoor valt de rest van het document in het niet. Op die manier ligt je focus alleen op het huidige werk en word je minder snel afgeleid.

Een laatste optie is Focuswriter. Met Focuswriter kun jij de focus leggen op het document, doordat je desktop verborgen wordt. Daarnaast kun je ook doelen stellen en timers zetten. Wil je bijvoorbeeld een uur geconcentreerd werken of juist een bepaald aantal woorden schrijven, dan kun je dat met Focuswriter bewerkstelligen.

Er zijn dus veel verschillende apps die je kunt gebruiken om het schrijven van zakelijke content te vergemakkelijken. Denk er daarbij wel aan om een VPN te installeren, die het schrijven van zakelijke content ook veilig maakt. Hierdoor loop jij als schrijver minder risico en is het risico kleiner dat de content van jouw zakelijke klant op straat komt te liggen. Een win-win situatie dus!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.