Gepubliceerd op 14 september 2020

Promoot je bedrijf op een unieke manier

Vroeger kon je jezelf als retailer onderscheiden met aanbod, maar product en prijs zijn al lang niet meer de enige troeven in de strijd om de consument! Beleving is de belangrijkste reden om voor een bedrijf of merk te kiezen. Maar hoe val je op in de massa’s foto’s, video’s en social posts? Gebruik deze 3 tips en promoot je bedrijf op een unieke manier.

1.   Micro influencers

Micro influencers doen hetzelfde als bekende nationale en internationale social media-sterren, maar dan op micro niveau. Dit betekent dat ze lokaal en regionaal connected zijn en mensen kunnen aanzetten tot actie. Als lokale ondernemer kun je op die manier een hoop aandacht voor je product of dienst genereren. Je kunt hiervoor een vergoeding bieden, maar influencers staan vaak ook open voor ruildeals. Denk vooral goed na over de content. Wil je een blijvende post op de timeline? Eén in de Stories? Een foto? Video? En wat heb je hiervoor over? Local heroes zijn vaak gemakkelijk te vinden via een zoekopdracht naar de stad of regio op het betreffende social media-kanaal.

2.   Een animatie

Naast de promotie, speelt ook de content een belangrijke rol bij het verleiden van klanten. In onze online wereld hebben mensen een gemiddelde spanningsboog van vier seconden. Je moet dus opvallen om de aandacht te grijpen. Bewegend beeld scoort hierin altijd beter dan fotomateriaal, gemiddeld vier keer beter zelfs! Dit betekent dat je veel video’s moet schieten. Een animatie laten maken kan ook. Helemaal in de huisstijl van je bedrijf en herkenbaar voor het publiek.

3.   TikTok

Social media is the place to be voor wie organisch (gratis) wil scoren als bedrijf. TikTok is het nieuwste platform. Dit kanaal is vooral erg populair onder jongeren, maar ook steeds meer 25-plussers vinden hun weg naar de grappige dansapp. Promoot je bedrijf op een unieke manier door met één of meerdere collega’s een leuke video op te nemen en deel deze op de For You Page. For You is de meest gebruikte hashtag op TikTok, waarmee je ervoor zorgt dat je content aan het grote publiek wordt getoond: op de For You Page.

Onze partners