Zakelijke telecom is onderdeel van professionalisering

12 mei 2020 16:24

Zakelijke telecom is onderdeel van professionalisering

Wanneer je als bedrijf wil professionaliseren dan is zakelijke telecom een logisch focuspunt. Wanneer bedrijven beginnen dan is er niet echt een aanleiding om direct een zakelijk telefoonnummer aan te schaffen en is een stel 06 nummers of een vaste lijn vaak meer dan voldoende om bereikbaar te zijn. De prioriteit verschuift echter wanneer er steeds meer telefoontjes binnenkomen en mensen vergelijkbare vragen beginnen te stellen en je personeel in moet zetten om aan de telefoon te zitten. Je wil natuurlijk geen klandizie mislopen, omdat je zelf geen tijd hebt om de telefoon op te nemen. Met zakelijke telecom gaat er echter een hele nieuwe wereld open waarmee dienstverlening verbeterd kan worden en er nog efficiënter gewerkt kan worden.

Zakelijke telefonie kent zeer veel voordelen

Er zitten vele voordelen aan het gebruik van zakelijke telefonie. Wanneer je bijvoorbeeld in een bedrijf werkt waarbij verbale overeenkomsten moeten worden gesloten om deals te bevestigen dan is het ideaal wanneer dit via de telefoon kan met een call record functie. Door gesprekken op te nemen kun je bovendien de kwaliteit van het personeel aan de telefoon beoordelen en zo nodig verbeteren. Een zakelijk telefoonnummer kan helemaal afgestemd worden op de specifieke doelgroep en de meest gestelde vragen. Door op een slimme manier gebruikt te maken en de keuzemenu’s te programmeren kun je klanten nog sneller en beter van dienst zijn.

Geniet van een professionele uitstraling en verbeter het bedrijfsresultaat

Naast een efficiëntere manier van werken en een betere dienstverlening over de telefoon heet zakelijke telecom nog een groot voordeel dat door veel mensen nogal eens onderschat wordt. Het merk van het bedrijf krijgt een aanzienlijke boost, omdat een zakelijk telefoonnummer, zoals bijv. een 085 nummer, een stuk professioneler overkomt. Daarnaast zullen mensen ook sneller geneigd zijn om de telefoon op te pakken of te bellen, omdat een zakelijk telefoonnummer nu eenmaal vertrouwder overkomt dan een willekeurig 06 nummer. Al helemaal wanneer het gaat om een 0800 nummer. Deze hebben een positief imago, omdat deze kosteloos zijn voor de beller in kwestie. Steeds meer ondernemers kiezen er dus voor een 0800 nummer aanvragen, met name vanwege de ‘good will’ die zo een nummer met zich mee brengt. De belkosten zijn voor de ondernemer, maar die zijn te behappen.

Verder zijn er vele opties die het mogelijk maken om de beleving van de klant ook te verbeteren en alles op de identiteit van het bedrijf af te stellen. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan verschillende type stemmen voor het keuzemenu of specifieke wacht melodieën of tonen. Ook kan er gebruik gemaakt worden om van cross sell mogelijkheden tijdens de wachtperiodes om nog meer producten of diensten aan te prijzen. De mogelijkheden van een zakelijk telefoonnummer zijn dan ook ontelbaar en kunnen een positieve uitwerking hebben op het bedrijfsresultaat.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.