Gepubliceerd op 18 september 2018

Waarom een marketingbureau inschakelen?

Je hebt een organisatie in Amsterdam met een marketingafdeling. Waarom is het dan nog noodzakelijk om af en toe een marketingbureau uit Amsterdam in te schakelen? In dit artikel wordt aangegeven waarom het waardevol is om een extern marketingbureau in te schakelen.

Verkrijgen van een nieuwe markt

Marketing betekent letterlijk het verkrijgen van de markt. Wat als je huidige marketingafdeling druk bezig is met het verkrijgen van de markt waar jullie je momenteel op focussen, maar je denkt dat een andere markt ook interessant kan zijn? Een full-service marketingbureau kan marktonderzoek doen bij deze markt. Zij gaan dan op zoek naar wensen en behoeftes van deze markt en kijken of er daadwerkelijk kansen liggen. Mochten er kansen liggen, dan kan het marketingbureau tevens worden ingeschakeld voor het uitvoeren van een aantal campagnes. Deze campagnes zullen inspelen op de wensen en behoeftes van de klanten in een nieuwe markt, maar met jullie huidige producten of diensten. Doordat het externe marketingbureau zich niet bezig zal houden met huidige campagnes, kunnen ze zich volledig focussen op de nieuwe markt en hun expertise hiervoor inzetten.

Op zoek naar expertise

Het kan zijn dat je huidige marketingafdeling zijn handen vol heeft aan lopende campagnes. Daarbij kan het voorkomen dat er voor een specifieke nieuwe campagne een bepaalde expertise nodig is, die je als bedrijf niet zelf in handen hebt. Misschien wil je aan de slag met een printcampagne terwijl jullie zelf meer online werken of wil je juist beter gevonden worden in Google terwijl dit niet is waar de huidige campagnes op gericht worden. Op het moment wanneer er bepaalde kennis niet aanwezig is binnen de marketingafdeling, is het verstandig om een marketingbureau in te schakelen voor haar specialisme.

Het vinden van creativiteit

Met de hoeveelheid reclame van tegenwoordig, is creativiteit erg belangrijk. Hoe val je als één van de vele merken op? Voor een marketingafdeling binnen het bedrijf is het erg interessant om eens met een andere partij samen te werken. Samen sparren over nieuwe creatieve ideeën kan extra mooie campagnes opleveren. Een partij die met een frisse blik naar het bedrijf kan kijken heeft alleen maar voordelen. Op deze manier kan de marketingafdeling weer geïnspireerd aan de slag. Zo haal je met de combinatie tussen je vaste marketingafdeling en een extern bureau altijd het beste uit je marketing campagnes.