Gepubliceerd op 28 juni 2019

NEWCRAFT lanceert OAK

Meet OAK: jongste telg binnen de NEWCRAFT Group. Hier zorgen 45 digitale specialisten voor organische groei van de online zichtbaarheid van toonaangevende merken. Door deze merken via non-paid activiteiten naar voren te brengen via platformen zoals Google, Amazon, Bol.com en Alibaba, realiseert OAK stijgende omzet voor haar klanten.

OAK voorziet bedrijven van slimme non-paid digital marketingstrategieën. Naast een strategisch advies kunnen opdrachtgevers een berg energie en executiekracht verwachten. Hoognodig, want het organisch laten groeien van het online bereik is een arbeidsintensief proces. OAK zet hiervoor hoogwaardige content in zoals blogs, “evergreen” teksten, interviews, video’s en podcasts. OAK richt zich hierbij niet alleen op het creëren van deze content op ‘traditionele’ organische platformen zoals Google en Youtube. Ook online marketplaces waaronder Bol.com en Amazon worden meegenomen in de groeiplannen. Het is OAK’s ambitie om voor haar opdrachtgevers de investering binnen een periode van 12 maanden drie keer terug te verdienen.

Om deze ROI te realiseren werkt OAK met blackbelts; experts uit de branche met meer dan tien jaar ervaring, waaronder Sander Tamaëla, Kevin Verleg, David Hellendoorn en Roy Huiskes. Zij worden hierbij ondersteund door medior en junior marketeers. OAK is momenteel 45 man sterk en groeit hard door. De ambitie is om dit in de loop van het jaar te verdubbelen. Het bedrijf werkt al met een aantal mooie opdrachtgevers zoals Ahold, Praxis, Perrigo en Beter Bed.

Sebastiaan Elsholz, Manager Digital Marketing & Sales bij Praxis, over OAK: “De mix van specialistische kennis en een gewoon-doen-mentaliteit vinden we bij OAK. Zij helpen ons verder in een zich steeds sneller ontwikkelende contentwereld.”

Jurjen van den Broek, Managing Director bij OAK: “Organische marketingstrategieën zijn dé manier om duurzame online zichtbaarheid te creëren. Onze manier van werken behoedt onze klanten daarnaast voor hoge online advertentiekosten. Organische content is en blijft relevant.”

Kijk voor meer informatie op www.oakisnow.com.