Gepubliceerd op 7 april 2020

Narrowcasting in 2020 door deze bizarre tijden enorm populair

Narrowcasting is in 2020 nog populairder geworden dan dat het al was. En het Coronavirus heeft daar een groot aandeel in gehad. Het mag duidelijk zijn dat het Coronavirus de afgelopen weken enorm veel schade heeft aangericht, zowel in persoonlijke omstandigheden als in het bedrijfsleven. Orders blijven uit, horeca moet sluiten en de omzet valt in vrijwel alle branches naar beneden. Voor ons als maatschappij, maar ook als ondernemers onder elkaar, is het belangrijk om verschillende tools in te zetten die wij tot onze beschikking hebben om zo de verspreiding van het virus tegen te gaan. Het delen van beeldmateriaal middels narrowcasting schermen is zo’n dergelijke tool.

Narrowcasting, wat is het ook alweer?

Voordat verder ingaan wordt op wat narrowcasting binnen een organisatie kan betekenen, is het belangrijk om even te kijken naar wat het precies is. Het uitzenden van informatie middels moderne schermen, dat is narrowcasting.

Dan beginnen er hoogstwaarschijnlijk wat lampjes te branden. Voor bedrijven betekent dit dat er zowel naar binnen als naar buiten gecommuniceerd kan worden. Zo kun je als bedrijf bijvoorbeeld een salestarget weergeven om het personeel te motiveren, of worden er nieuwe producten of diensten weergegeven voor de aanwezige klanten. Door de narrowcasting software te downloaden, worden de schermen op deze manier effectief gebruikt.

Narrowcasting versus Covid-19, op welke manier?

Nu duidelijk is wat narrowcasting inhoudt, is het interessant om te gaan kijken hoe ondernemers dit hulpmiddel kunnen inzetten om de verspreiding van het virus te reduceren. Ondernemers kunnen via verschillende narrowcasting schermen boodschappen weergeven, waardoor de bezoekers zich bewust raken van bijvoorbeeld de regels betreft hygiëne. Dit kan gaan om de volgende regels:

  • Was meerdere keren per dag je handen
  • Geen mogelijkheid tot handen wassen? Gebruik handdesinfectiegel!
  • Vermijd contact met zieke mensen
  • Behoud 1,5 meter afstand van elkaar

Recente voorbeelden van narrowcasting tijdens coronacrisis

Er zullen ongetwijfeld beelden naar boven komen die je de afgelopen tijd voorbij hebt zien komen omtrent het coronavirus. Zo wordt er in de apotheek vermeld dat iemand die verkouden is, hoest of koorts heeft geen bezoek mag brengen aan de apotheek. Bovendien wordt narrowcasting binnen verschillende winkels al benut door de regels van het RIVM te tonen, waardoor de bezoekers via de narrowcasting schermen direct op de hoogte zijn.

Maak als ondernemer gebruik van narrowcasting

Beschik jij al over de juiste narrowcasting software en narrowcasting schermen? Dan is het verspreiden van deze content erg eenvoudig. Op deze manier is het mogelijk om je personeel, maar ook je klanten met deze informatie te voorzien. Zo zorg jij ervoor om de veiligheid en gezondheid van alle aanwezigen te waarborgen en de verspreiding van het virus tegen te gaan, dan wel minder snel te laten verlopen. Als ondernemer zijnde kun je op deze manier, dankzij narrowcasting, je steentje bijdragen!

Ontdek hier meer oplossingen voor: https://www.tss.nl/oplossingen/