Gepubliceerd op 9 april 2020

Mollie start actie om ondernemers te helpen overschakelen naar online verkoop

De coronacrisis zorgt voor een grote verschuiving in retail- en e-commerce land. Veel ondernemers moeten noodgedwongen de deuren gesloten houden. Online verkoop biedt daarbij uitkomst en daar helpt payment service provider Mollie graag bij. Mollie brengt webwinkeliers in spé en webshopbouwers bij elkaar en helpt met een donatie van €500,-  voor het opzetten van een nieuwe webwinkel. De nieuwe webshop eigenaar krijgt tevens de eerste € 5.000,- euro aan online transacties via het betalingsplatform gratis. In totaal wordt € 25.000,- ter beschikking gesteld aan deze actie.

Adriaan Mol, founder van Mollie: “Sinds de corona-uitbraak hebben wij duizenden nieuwe aanmeldingen gekregen van winkels die online gaan. Denk aan delicatessenwinkels, koffiesalons, boekhandels of de lokale groenteboer. We kunnen deze onzekere tijden alleen doorkomen als we elkaar helpen. Daarom starten wij deze actie. We willen webshopbouwers voorzien van nieuwe opdrachten én de omschakeling naar online verkoop voor ondernemers vergemakkelijken. Daarnaast voorzien wij hen graag van de nodige expertise voor het snel en efficiënt bouwen van een webshop.”

Eerste webshop Lubag.nl een feit

Naar aanleiding van kritiek van presentator Arjen Lubach op mediabedrijf Rumag, hielp Mollie hem een eigen webshop opzetten met t-shirts ten behoeve van het Rode Kruis. Dit, als tegenreactie op de ‘coronacollectie’ van Rumag, waarvan een flink deel van de opbrengst naar het bedrijf zelf bleek te gaan. “Zo’n tegenactie zetten we graag kracht bij. Fijn dat we initiatiefnemer Arjen Lubach kunnen helpen met expertise en financiële ondersteuning”, aldus Mol.

Aanmelden 

Ondernemers die de omschakeling maken naar online verkoop worden verzocht om zich, samen met hun webshopbouwer, aan te melden via info@mollie.com. Het budget van € 25.000,- wordt volledig aan de actie besteed, deze loopt zolang er geld beschikbaar is.

Over Mollie Payments

Mollie is een pionier binnen de payment industrie. Het bedrijf is daarnaast een van de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa. Mollie faciliteert bedrijven van verschillende groottes om gezamenlijk op te schalen en te groeien door gebruik te maken van de verschillende betaalmethodes. Met behulp van de simpele en duidelijke betalings API kan Mollie verschillende betaalmethodes aanbieden op een uniforme wijze. Mollie is in staat om een complex proces simpel te maken. Mollie is enorm ambitieus. Op dit moment heeft het bedrijf meer dan 80.000 klanten in Europa en het is de missie van het bedrijf om de meest geliefde PSP van Europa te worden. Het bedrijf bestaat uit een internationaal team van 200 professionals, is gevestigd in Amsterdam en op drie andere locaties in Europa.

www.mollie.com