Gepubliceerd op 4 oktober 2019

DSE-IT-Services Powercollege: ICT als Business Driver

Als ondernemer of manager sta je er wellicht niet altijd bij stil dat ICT een enorm belangrijke business driver is geworden binnen vrijwel iedere onderneming. De term ‘Always On’ heeft zijn intrede gedaan en betekent zoveel als dat processen 24/7 operationeel zijn en ICT is hierbij veelal leading. Maar hoe zorg je er nu voor dat een proces nauwelijks tot geen uitval kent en hoe verbeter je deze processen richting een optimaal rendement?

ICT kan een bedrijf voorsprong geven op de concurrentie. En in een tijd waarin de te behalen marges en de verschillen tussen bedrijven steeds kleiner worden, is hier bij veel organisaties nog winst te behalen.

DSE IT-Services organiseert op 31 oktober het Powercollege ‘ICT als Business Driver’. D.m.v. een tweetal seminars en een workshop worden ondernemers en managers bijgepraat hoe deze winst te verzilveren.
Frank Beentjes, directeur van DSE IT-Services en autoriteit op het gebied van Artificial Intelligence, Expertsystemen & Robotica en moderator tijdens het Powercollege legt uit waarom dit evenement georganiseerd wordt.

“Waar in het verleden met name ICT mensen zoals systeembeheerder of netwerkbeheerders verantwoordelijk waren voor het wel en wee van de ICT processen en dit onder het beheer viel van bijvoorbeeld een facilitair of algemeen manager, zien we dat vandaag de dag een ICT afdeling bestaat uit een diversiteit van gespecialiseerde medewerkers. De leiding is vaak in handen van een ICT manager of CIO, en veelal nemen zij een plek in binnen de management laag van een organisatie.
Waar ICT vroeger met name uitvoerende taken had, is het nu een echte business driver geworden en speelt het ook een belangrijke rol binnen besluitvormingsprocessen van een organisatie.”

Op welke manier zie je terug dat ICT een business driver is?

Dat zie je als bedrijven systemen inzetten die de dienstverlening naar de klanten toe ondersteunt. Zonder geautomatiseerde processen verloopt de communicatie veelal mondeling, via e-mail of op papier. Het is van belang binnen elke laag van de organisatie te weten wat nu precies de klantvraag is. Anders bestaat de kans dat je als management alleen maar bezig bent om brandjes te blussen en dat is verspilling van tijd.

Kan je ook KPI’s benoemen m.b.t. ICT?

Het beste is om een proces zo in te richten, dat het vrijwel altijd lukt om iets waar te maken. Lukt het dan onverhoopt toch een keer niet, dan wordt iedereen automatisch geïnformeerd. Zo zorg je ervoor dat mensen niet hoeven te bellen om te vragen hoe het zit en worden werknemers niet van hun werk afgehouden.
Concrete KPI’s kunnen zijn om 5% foutieve leveranties terug te brengen naar 2%, of vragen over facturen te reduceren van 2% naar 1%.

Waarom moeten mensen naar het Powercollege komen?

Het Powercollege is erop gericht om management te inspireren. Door te laten zien dat ICT zorgt voor onderscheidend vermogen en innovatiekracht. Als alle processen goed zijn ingericht, ontstaat ruimte om te innoveren of te verbreden. Om te ondernemen!

Aanmelden voor het Powercollege kan via info@dseit.nl

Wat? DSE IT-Services Powercollege: ICT als Business Driver
Wanneer? 31 Oktober 2019 van 15:00 t/m 17:15 uur (inloop 14:30 uur, netwerkborrel na)
Waar? Villa Westend, Westlaan 41, 1991 AL Velserbroek
Wie? Voor directie, ondernemers, CEO, CIO, management, IT-Management

DSE IT-Services Powercollege: ICT als Business Driver is een initiatief van DSE IT-Services in samenwerking met HPE en Nimble Storage.