Bij Klaver Autogroep draait het om mobiliteit, niet om het merk
29 juni 2017 14:09
Dit jaar bestaat Klaver Autogroep tachtig jaar. In die tijd is veel veranderd, maar de liefde voor het vak en de aandacht voor de klant zijn nooit gewijzigd. “We zijn opgegroeid in en met het bedrijf”, aldus Elke Klaver. Met broer Björn, Ruud Stam en Huub Meijer vormen zij de directie van het Alkmaarse familiebedrijf.
Dat bestaat uit verkoop- en onderhoudsbedrijf Klaver en Autoschade Herstel Roos. Of het gaat om de verkoop van nieuwe of gebruikte auto’s, herstel en onderhoud, de kern van de organisatie is mens en mobiliteit. “We verkopen natuurlijk graag, maar we zijn vooral adviseur. Niet het merk auto, maar de mobiliteit en de mens staan bij ons centraal.”
Verkoop en onderhoud alle merken
Het autobedrijf is dealer van Citroën en DS, officieel servicedealer van Honda, maar bovenal een universele garage voor ieder merk en ieder model. Naast de verkoop van nieuwe auto’s – desgewenst van elk gewenst merk en in elke uitvoering – zijn er minimaal 70 gebruikte auto’s in huis. Tweedehands is bij Klaver overigens beslist geen tweede keus: de voertuigen zijn allemaal gecontroleerd, eventueel hersteld en waar nodig van een onderhoudsbeurt voorzien. De prijzen lopen uiteen van globaal 3.000 tot meer dan 25.000 euro, indien gewenst kan er tot 24 maanden garantie worden afgesloten. “Wij leveren alleen auto’s waar we zelf achter staan. Onze visie is mensen mobiel maken. Deze zomer introduceren we ons eigen private lease label. Vandaag de dag gaat het niet meer om het bezit, maar om het gebruik van een auto. Vaak hebben kopers onvoldoende geld om een auto te kopen én te onderhouden.
Dan is private lease een oplossing: voor een vast bedrag per maand ben je verzekerd van vervoer. Je betaalt alleen de brandstof, de rest van de kosten zitten in de maandelijkse leaseprijs. Je weet waar je aan toe bent en je kunt tot vier jaar lang zorgeloos rijden. Uniek: Je kunt bij ons ook een occasion leasen en je eigen auto inruilen als deel van de betaling.”
Vakkundig schadeherstel en professioneel spuitwerk
“Wat hersteld kan worden, wordt hersteld, anders vervangen we het onderdeel. We maken een foto van iedere fase van het herstelproces. Zo weet de klant exact wat we doen”, aldus Björn Klaver, die spreekt namens Autoschade Herstel Roos. Ook hij is merkonafhankelijk, dus repareert hij elk merk. “De klant is verzekerd van een snelle, adequate service door vaklui. Aan elke auto werken als regel drie tot vier man die zich gespecialiseerd hebben in een bepaald onderdeel. Die samenwerking zorgt voor een perfecte afhandeling. Ons streven is om van een negatieve gebeurtenis (schade) een positieve beleving (auto weer als nieuw) te maken. We beschikken over een moderne spuitcabine en kunnen elke gewenste kleur samenstellen. Gemiddeld is de klant bij herstel zijn auto drie dagen kwijt, in die tussenliggende periode hebben we een leenauto beschikbaar, waaronder zelfs een Porsche cabrio (!). We werken voor alle verzekeringsmaatschappijen. Dat betekent dat we aan alle geldende eisen op het gebied van certificering en controles voldoen. Ons werk is duidelijk zichtbaar: een auto komt met schade aan, maar gaat als nieuw de deur weer uit. Dat wordt door onze klanten gewaardeerd. Ze geven ons een 9,2 op een schaal van tien. Hoog dus.” «
Klaver Autogroep
Autoschade Roos
Tekst: Cock de Vries / Fotografie: Jan Jong
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.