Als ondernemer makkelijker gevonden worden in je regio? Onze tips!

11 november 2019 14:31

Als ondernemer makkelijker gevonden worden in je regio? Onze tips!

Je hebt een eigen winkel of biedt je diensten aan binnen je regio. Dat mensen je kennen en je weten te vinden is één van jouw belangrijkste opgaves. Veel lokale ondernemers moeten het hebben van mond-tot-mond reclame om een loyale klantenkring op te bouwen, maar wij laten je met een paar praktische tips zien hoe jij met jouw onderneming beter gevonden wordt in jouw regio!

Lokale kranten versus gerichte targeting!

Mensen uit je omgeving moeten weten dat je bestaat. Hoe jij jouw bedrijf profileert en hoe je jouw bedrijf qua marketing presenteert zijn belangrijke factoren die bij veel lokale ondernemers nog niet op orde zijn. “Ja, maar ik adverteer toch al in de dagelijkse krantjes”. Adverteren is een goede manier om onder de aandacht te komen, maar met een oplage van tussen de 800 en 10.000 waarbij je met een kleine advertentie in de hoek van de krant komt te staan, levert je lang niet zoveel op in verhouding tot wat het je kost!

Stel je nou eens voor dat je met een gerichte advertentie niet alleen op meer dan honderden websites kunt adverteren maar ook nog eens via Google. Display advertenties zijn hier zeer geschikt voor.

Grote voordelen:

  • Actieve targeting op plaatsen/regio
  • Duidelijker in beeld bij je doelgroep
  • Duidelijke statistieken hoeveel mensen je exact bereikt

Jouw gehele branding wordt gecreëerd doordat mensen vaker in aanraking komen met je bedrijf. Door specifiek in te zetten op bovenstaande display-advertenties en te kiezen voor gerichte kanalen kun je meer grip krijgen op je kosten, je bereik en het effect wat jij voor ogen hebt.

Wees creatief in je branding!

Het gericht targeten klinkt geweldig, maar zonder goed plan haal je niet het maximale uit je branding. Vooraf bepalen wat je met jouw branding-campagne wil bereiken is essentieel voor jouw online succes.

Wil je juist dat:

  • Mensen uit je regio je zien als de place2go voor het specifieke product of dienst?
  • Je gezien wordt als de specialist uit de regio?
  • Dat mensen gaan praten over je bedrijf?

Hoe creatiever jouw idee is, des te groter is de kans dat mensen gaan reageren of je boodschap gaan verspreiden.

Als voorbeeld:

Een winkel in dekbedden wil graag adverteren. De kracht van branding zit in het stukje herhaling, echter er zit een groot verschil in een standaard bedrijfsadvertentie en een campagne met een pakkende actie. Maak daarom combinaties van bedrijfsadvertenties en creatieve ideeën, bijvoorbeeld koop 3 dekbedden voor de prijs van 1.

Een campagne draait niet alleen om de statistieken te bekijken en of het direct genoeg oplevert, maar kan binnen de huidige markt zo’n positief effect hebben dat mensen je bedrijf voortaan herkennen en eerder geneigd zijn om bij jou te kopen op het moment dat men op zoek is naar het product wat jij verkoopt.

Een aantal unieke campagne-ideeën op een rij:

- De lease-actie van dekbeddiscounter (boxsprings, banken & eettafels) | uniek concept

- Black Friday-actie met 50% korting bij Yogamat-Online

- Deel een foto van je aankoop en maak kans op… Viervoeders

Oriënteer wat je concurrentie doet binnen je markt, wees creatief en bereik je publiek op een krachtige manier! Wil je graag hulp bij het opzetten van jouw creatieve lokale campagne? Kies dan voor een creatief SEO bedrijf!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.