6 handige tips bij het verhuizen naar een nieuw kantoor

31 januari 2019 09:18

6 handige tips bij het verhuizen naar een nieuw kantoor

Staat er voor 2019 een verhuizing naar een nieuw kantoor op de planning? Hartstikke leuk!  Een nieuwe start, een nieuw begin. Helemaal fijn om een nieuw kantoor naar eigen smaak in te mogen richten. Maar voordat het zover is moet er natuurlijk wel verhuisd worden. Met deze handige tips is die verhuizing in no-time geregeld. 

  1. Haal de juiste materialen in huis

Een klus is een stuk makkelijker te klaren wanneer je het juiste gereedschap hebt; en hetzelfde geldt natuurlijk voor een verhuizing. Zorg dus allereerst dat je voldoende verpakkingsmaterialen, stickers en verhuisdozen binnen handbereik hebt om je items veilig te vervoeren. Haal de items ruim van te voren in huis zodat je enkele weken voor de daadwerkelijke verhuizing vast kunt beginnen met de voorbereiding.

  1. Begin zo vroeg mogelijk

Een verhuizing is vooral vervelend als je alles in een enkele dag geregeld wilt krijgen. Door de lasten zoveel mogelijk te verdelen wordt de klus een stuk makkelijker te klaren. Begin enkele weken van te voren al met het inpakken van items die niet meer gebruikt worden tot de verhuizing. Leg verpakkingsmaterialen klaar en schrijf de juiste labels op de dozen zodat het uiteindelijke inpakken op de verhuisdag een stuk sneller gaat. Huur eventueel een tijdelijke opslagruimte om grote materialen vast in kwijt te kunnen totdat de daadwerkelijke verhuisdag op de planning staat.

  1. Maak nieuwe ruimte

Een nieuw kantoor betekent dat je de kans hebt om alle oude ongebruikte items weg te doen. Niet alles hoeft mee naar de nieuwe ruimte. Oude decoratieve items, materialen of zelfs meubelstukken kunnen een nieuw leven gegeven worden in de tweedehands winkel. Dit scheelt je een hoop gedoe met het verhuizen, en geeft je de mogelijkheid om het nieuwe kantoor helemaal opnieuw in te richten.

  1. Werk met een kleurensysteem

Maak de verhuizing overzichtelijk door met een kleurensysteem te werken. Alle items in de doos met de rode sticker horen bijvoorbeeld op de bureaus, en de items in de doos met de oranje sticker zijn weer voor de kantine. Zo weet je tijdens het uitpakken precies welke doos waar uitgepakt mag worden.

  1. Nieuwe spullen nodig?

Kijk eens in de nieuwe kantoorruimte rond en denk na over de inrichting. Ga je nieuwe meubelstukken nodig hebben of zijn er nieuwe materialen nodig om alles er strak en professioneel uit te laten zien? Zo ja, dan kun je dit het beste voor de verhuizing regelen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor verven, het plaatsen van raamdecoratie en de vloeren.

  1. Contracten regelen

Zorg dat alle contracten op tijd geregeld zijn. Van het beëindigen van de huurovereenkomst tot het overzetten van het energiecontract. Hoe sneller je het geregeld hebt, hoe eerder je jezelf kunt focussen op de verhuizing.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.