Gepubliceerd op 24 april 2020

3 redenen om als ondernemer te investeren in online marketing

Als ondernemer is het tegenwoordig enorm belangrijk om net als je concurrenten online marketing in te zetten. Steeds meer bedrijven investeren in online adverteren en zoekmachine optimalisatie. Sommige ondernemers verzorgen zelf hun marketing, waar anderen juist een marketing bureau inschakelen. Waarom zou jij als ondernemer investeren in online marketing? Wij hebben 3 redenen voor je op een rijtje gezet!

Voordeel 1. Meetbare resultaten

De resultaten van adverteren in een tijdschrift of buitenreclame zijn niet meetbaar. Bij online marketing is alles meetbaar, waardoor de resultaten duidelijk zichtbaar zijn en goed in kaart gebracht kunnen worden. Voor bijna iedere onderneming brengt online marketing het gewenste resultaat, maar daarvoor moeten de werkzaamheden wel goed uitgevoerd worden. Op korte termijn kan je al meten hoe effectief de marketing campagnes zijn en wat het voor je bedrijf heeft opgeleverd. Vervolgens kan je bepalen of het de investering waard is geweest.

Voordeel 2. Omzetgroei

Als ondernemer ben je altijd bezig met het laten groeien van je omzet. Dit doe je door te ondernemen, maar soms is het nodig om daarvoor een marketing bureau in te schakelen. Bij een succesvolle marketingcampagne zal de omzet van je onderneming stijgen. Het fijne van een marketing bureau inschakelen is dat je zelf geen omkijken hebt naar de marketingactiviteiten van je onderneming, zodat je zelf lekker bezig kunt blijven met ondernemen.

Voordeel 3. Online zichtbaarheid maakt je sterker

Veel bedrijven hebben het momenteel enorm druk, maar dat is juist een goed moment om te investeren in een betere online vindbaarheid. Ook als je niet meer werk aankunt is online vindbaarheid erg belangrijk. Het geeft je namelijk een sterke positie. We hebben de afgelopen jaren allemaal gemerkt dat het ook plotseling een minder kan gaan met de economie, waardoor je het minder druk krijgt. Een goede online vindbaarheid zorgt ervoor dat je in deze tijden gevonden wordt, waardoor je het beter dan je concurrenten zal doen.