Gepubliceerd op 8 mei 2019

Dit zijn dé horecatrends

Met het huidige aanbod in de horeca is de concurrentie meedogenloos & grillig. Hoe kan je je gasten in deze dynamische wereld nog verrassen?

Pop-up restaurants en kleinere – op specifieke producten gerichte – concepten maken duidelijk dat persoonlijke initiatieven de trend blijven zetten. Massaproductie en -consumptie zijn uit, individualiteit en originaliteit blijven in. De invloed van duurzaamheid en het minimaal, of zo efficiënt mogelijk, gebruiken van grondstoffen zal ook in het komende jaar steeds meer toenemen. Dit alles wordt overkoepeld door de trend van ‘een gezonde levensstijl’, die ook in 2019 relevant blijft. Hoe vertalen deze algemene trends zich naar de keuken, uitstraling en service binnen een horeca-gelegenheid?

Meer transparantie

Consumenten krijgen steeds meer afkeer tegen kunstmatig of verwerkt eten. Het verbouwen van agrarische producten zonder het gebruik van pesticiden of toegevoegde stoffen is niet een nieuw concept. Wat wel nieuw is, is de toegenomen vraag naar deze producten. Als gevolg hiervan zul je een aanzienlijk ruimer aanbod van biologische producten zien in de Nederlandse horeca. Glutenvrij, suikervrij, lactosevrij – naast dat het eetpatroon van veel consumenten is veranderd, heeft ook de mindset rondom eten een transformatie ondergaan. Mensen willen meer duidelijkheid over de ingrediënten van hun gerecht, en hoe deze verwerkt zijn in het uiteindelijke resultaat. Zorg er om die reden voor dat jijzelf, maar ook je medewerkers, de oorsprong van de producten kennen en vragen of verzoeken van de gast kunnen beantwoorden. Hoe kan je beter dan via krijtbordjes en kaarthoudertjes je gasten geïnformeerd houden? Klik hier voor een breed aanbod: https://www.horecasupply.nl/producten/tafelartikelen/signing?prodId=67726

Het oog wilt ook wat

Eén van de horeca trends die blijven is die van de ‘visuele content’. Gerechten en drankjes moeten tegenwoordig ‘Instagramwaardig’ zijn. Een foto zegt immers meer dan 1.000 woorden; wanneer jouw gasten foto’s van jouw gerechten en drankjes op social media plaatsen (‘user generated content’), krijgt een groot aantal mensen een beeld / indruk van de kwaliteit van jouw eten én van jouw horecaonderneming in het algemeen. Door consumenten te ‘verrassen’ met speciale gerechten die het ‘liken en delen waard zijn’, kun je de impact op social media maximaal gebruiken. Het is overigens niet alleen Instagram meer; ook andere sociale mediakanalen, denk aan Facebook Live en YouTube, zijn op de visuele trend ingesprongen. Kies daarom voor Horecasupply. Zij leveren een groot scala aan servies, glazen en alles wat jouw gerecht kan pimpen.

Bedrijfsgegevens:
Horecasupply
Email: info@horecasupply.nl
www.horecasupply.nl

Onze partners