Zo verbetert MOYU de wereld

4 februari 2022 09:51

Zo verbetert MOYU de wereld

MOYU: winnaar FedEx Small Business Grant competitie in categorie ‘Sustainability’

Streven naar een wereld waarin single use papier en papierverspilling verleden tijd zijn. Dat is de ambitie van MOYU, winnaar van de FedEx Judges Choice Award in de categorie ‘Sustainability Champion’.

Start-up MOYU wint als eerste Nederlandse MKB-bedrijf in deze categorie 15.000 euro, dat het kan besteden aan de verwezenlijking van hun groeiambities. MOYU ontwikkelt notitieboeken en andere schrijfartikelen gemaakt van steenpapier: een duurzaam alternatief voor papier dat gemiddeld zo’n 500 keer te herschrijven is en daardoor maanden tot jaren meegaat.

“We zijn enorm trots dat wij als winnaar binnen de categorie ‘Sustainability Champion’ zijn verkozen. Uit liefde voor de natuur zijn we gestart met de ontwikkeling van schrijfartikelen van steenpapier. Daarmee voorkomen we de kap van bomen en papierverspilling. Dankzij het prijzengeld van de SBG competitie kunnen we onze groeiambities verwezenlijken: het automatiseren van de productie en uitbreiding naar Duitsland en Frankrijk, want zowel binnen als buiten Nederland stijgt de vraag naar duurzame schrijfartikelen.” vertelt Roel Schatorjé, oprichter van MOYU. “We hebben daarnaast plannen om het prijzengeld te gebruiken bij de ontwikkeling van een dashboard, waarmee we onze klanten laten zien wat de impact is van de aankoop van het duurzame notitieboek. Want met de aanschaf van een notitieblok wordt niet alleen de kap van bomen voorkomen, vanuit MOYU planten we ook per aangeschaft notitieblok een boom terug in Kenia. Zo helpen onze klanten nieuwe ecosystemen te creëren. ”

MOYU is een van de bedrijven die dankzij de Small Business Grant competitie van FedEx steun krijgt bij het realiseren van hun groeiambities. En dat is voor veel ondernemers juist in deze onzekere tijd erg welkom. Vanuit maar liefst 19 verschillende Europese landen deden MKB-bedrijven mee aan de SBG competitie, met een totale prijzenpot van 250.000 euro. Ook de komende jaren zal de competitie zich verder uitbreiden. Erik Uljee, VP Ground Operations Benelux & Nordics van FedEx Express zegt: “Met de SBG competitie helpen we gepassioneerde en innovatieve ondernemers, die immers de ruggengraat van de Europese economie vormen, om hun droom waar te maken. De geldprijs is een ondersteuning voor MKB’ers, die zelfs in deze moeilijke tijd uitzonderlijke ambitie en innovatie laten zien.” Naast de SBG competitie helpt FedEx op verschillende manieren ondernemers vooruit om hun volgende doel te bereiken. Bijvoorbeeld met een competitie voor jong talent en met snelle, flexibele e-commerce oplossingen, zoals geïntegreerde verzendoplossingen, diverse service mogelijkheden en ondersteuning bij het betreden van internationale markten.

Voor meer informatie over de competitie en de winnaars, ga naar: www.fedex.com/grant.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.