
Webhelp, wereldwijd marktleider in business process outsourcing services (BPO), heeft de overname aangekondigd van Ocon Office Concept GmbH, een vooraanstaand BPO service center. De overname zal naar verwachting eind maart 2017 zijn afgerond.
Door deze stap worden de marktpositie en expertise van Webhelp in de sectoren automotive, retail, technologie en overheid verder versterkt. Customer experiences en business process outsourcing veranderen in hoog tempo als gevolg van het gewijzigde consumentengedrag en toegenomen gebruik van technologie. Deze acquisitie versterkt de positie van Webhelp als marktleider in customer experiences en partner voor innovatieve customer contact solutions.
Gert-Jan Morsink, CEO Webhelp Nederland en lid Raad van Bestuur van de Webhelp Groep, over de acquisitie: "Ocon is een uitstekend service center dat over enorm veel kennis en een grote innovatiekracht beschikt. Samen met opdrachtgevers hebben we de mogelijkheid volledig nieuwe technologieën te testen in een kleine gecontroleerde omgeving en verder uit te rollen.
We zijn erg trots op deze overname en de mogelijkheden die dat met zich meebrengt. Door het partnership met Ocon betreedt Webhelp nieuwe markten in Duitsland en met onze gezamenlijke expertise zijn we in staat nieuwe solutions te ontwikkelen die leiden tot een duurzame verbetering van customer experiences.”
Gernot Müller, managing director of Ocon: "Deze transactie is van groot belang voor Ocon. De samenwerking met een van de leidende internationale BPO-specialisten biedt nieuwe perspectieven en mogelijkheden onze expertise en technologie verder uit te bouwen."
Ocon, opgericht in 2008, heeft jarenlange ervaring in geoutsourcete dienstverlening in het premium segment. Bij het bedrijf in Stuttgart werken momenteel 270 medewerkers en is ISO 9001 gecertificeerd. De oprichters, Gernot en Marion Müller, blijven betrokken bij Ocon.
Strategische samenwerkingen en overnames
Deze overname staat niet op zichzelf. Eerder dit jaar kondigde Webhelp de samenwerking met verkoopplatform Gourming aan en lanceerde een customer experience en betaaloplossing voor kleinere ondernemers in de foodsector. In 2016 nam Webhelp diverse partijen over en ging partnerships aan op het gebied van social media strategie, digitale strategie, en artifical intelligence.
Over Webhelp
Webhelp is een wereldwijde business process outsourcer (BPO), gespecialiseerd in customer experience en payment management. Het bedrijf onderscheidt zich in marketing en sales in zowel de digitale als non-digitale sfeer. Met 35.000 medewerkers in 26 landen richt Webhelp zich op het verbeteren en opleveren van solutions die onze klanten financieel en operationeel beter maken. Zij werken samen met wereldwijde marktleiders en vooraanstaande internationale merken, zoals Sky, Shop Direct, Bouygues, Direct Energie, KPN, ING, NUON (Vattenfall), Vodafone, La Redoute, Michael Kors en Valentino. Ze hebben de afgelopen vier jaar een omzetgroei gerealiseerd van meer dan 250% door te investeren in onze mensen, de werksfeer en onze analytische en operationele vaardigheden. Met deze mensen en kennis dragen zij elke dag bij aan het opleveren van transformaties in hun outsourcing propositie om de uitdagingen van de omnichannel wereld aan te kunnen. Webhelp, met haar hoofdkantoor gevestigd in Parijs, is sinds februari 2016 eigendom van het management en KKR, een toonaangevende wereldwijde investeringsmaatschappij.
Meer informatie is beschikbaar op www.webhelp.nl
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.