Wat zijn de voordelen van online reclame?

23 januari 2023 08:58

Wat zijn de voordelen van online reclame?

Vandaag zijn we niet meer online, we leven online. Tijdens het ontbijt, op weg naar je werk of 's avonds op de bank. Vraag jij jezelf af waarom jouw bedrijf online moet zijn? Wij vertellen het je!

1. Online resultaten zijn meetbaar in tegenstelling tot offline middelen.

Met online-advertenties heb je zicht op statistieken. Vragen als: waar klikken ze op, hoe vaak bezoeken ze de pagina, welke tekst werkt het beste in de advertentie, welke afbeelding werkt het beste, welke media klikken het meest door? Je kunt dankzij dit soort gegevens precies zijn wat een advertentie oplevert. Het stelt je ook in staat om advertenties uit te schakelen die het niet goed doen, zodat er meer geld naar de advertenties die de orders binnen halen.

2. Het bereik is vele malen groter.

The sky is the limit. Online marketing geeft je de mogelijkheid om meer mensen sneller en directer te benaderen. Willen verkopers effectief zijn voor hun klanten, dan moeten ze met de juiste boodschap en op het juiste apparaat aanwezig. Als je wilt, kunnen advertenties jouw doelgroep 24 uur per dag bereiken. Onder andere door pre-roll advertenties. Dit is een zeer effectieve manier van online adverteren. De pre-roll advertentie is een korte video-voorvertoning, afgespeeld voorafgaand aan de video die de app- of website bezoeker wil bekijken. Bij www.omroepbrabantreclame.nl moet de pre-roll advertentie door de bezoeker worden afgekeken.

3. Gericht adverteren naar de doelgroep

Met een paar relatief simpele aanpassingen aan je website vind je het klantprofiel van elke bezoeker. Of je hebt alle informatie over je doelgroep verzameld met behulp van Facebook en Instagram. Op basis van jouw klantprofiel en consumentengedrag kun je klantbehoeften nauwkeuriger afstemmen. Hoe persoonlijker de boodschap aansluit bij de belevingswereld van de doelgroep, hoe meer respons je krijgt. Advertenties worden getoond aan de doelgroep die jij aanmaakt. Zo voorkom je dat je te hoge advertentiekosten betaalt. Je kunt dit daarnaast ook zelf sturen door vooraf je advertenties op de juiste websites te plaatsen. Wanneer je mensen uit Brabant wilt aanspreken is het bijvoorbeeld slim om je advertenties te plaatsen op de website van Omroep Brabant Reclame.

4. Campagnes kunnen tussentijds bijgestuurd worden.

Het grote voordeel is dat je je advertenties op elk moment kunt in- en uitschakelen. Heb je bijvoorbeeld tijdelijke advertenties? Geen probleem. Tijdens de campagne, maar zeker na een campagne, is het resultaat van die campagne tot in detail te zien. Hierdoor kun je de indicatoren realtime aanpassen met een paar klikken of muisknoppen. Dit geeft de flexibiliteit om op binnenkomende gegevens te reageren en wijzigingen onmiddellijk door te voeren. Je krijgt snel veel informatie toegeworpen die je zal helpen om toekomstige campagnes te verbeteren.

5. Het is goedkoper dan het inzetten van offline middelen.

Digitale kanalen bieden unieke kansen die andere media niet hebben. Bovendien is het erg goedkoop, eenvoudig, flexibel en snel in gebruik. De prijs wordt meestal bepaald door een combinatie van advertentieformaat, advertentieplatform, de prestaties en de vraag. Met het inzetten van online advertising kun je je eigen budget bepalen. Wanneer je dan dit dagbudget hebt bereikt, gaat je advertentie automatisch uit voor de rest van de dag.

Online advertenties zijn in de laatste jaren misschien wel het belangrijkste middel geworden om je product of dienst te promoten. Het online adverteren is uitgegroeid tot een domein met veel verschillende opties en mogelijkheden. Jij moet er daarom ook voor zorgen dat je online zichtbaar bent.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.