Wat is de grote meerwaarde van promotieartikelen voor beurs en evenement?
2 januari 2023 08:53

Iedereen houdt er van leuke cadeaus te ontvangen en is dol op verrassingen. Dus met het uitdelen van promotieartikelen gooi je hoge ogen. Promotieartikelen zijn onmisbare artikelen voor een geslaagd evenement of beurs. Succes strekt verder dan blije gezichten bij de bezoekers.
Van blije gezichten houdt iedereen. Maar enkel blijheid vult de beurs van de ondernemer niet. Dat is wel waarom het uiteindelijk draait: een positief resultaat onder aan de streep. Daarvoor is omzetverhoging nodig. Met opvallende, praktische en/of smaakvolle promotieartikelen bereik je dat vast en zeker. Keycords laten bedrukken, of accessoires zoals bedrukte T-shirts, tassen, flesopeners, pennen en draadloze opladers, dragen bij aan een hoger bedrijfsresultaat. Gelijk, of op langere termijn. Wie reclameitems meeneemt naar beurzen en evenementen weet zich verzekerd van succes. Hoe?
Waarom promotieartikelen meerwaarde hebben:
- Vergroot de zichtbaarheid. Wie een bedrijfslogo laat bedrukken op een marketingaccessoire, bijvoorbeeld op lanyards voor beurzen, valt daarmee absoluut op. Laat je een keycord bedrukken, dan genereer je ontzettend veel zichtbaarheid; legio mensen lopen met deze hebbedingetjes rond in jouw bedrijfskleuren en logo. Een opvallend gezicht: al die kleurrijke bedrukte lanyards. En na de beurs zwerven ze vrolijk verder, jouw bedrijfsnaam wordt wijd en zijd verbreid.
- Voor een relatief laag bedrag groot(s) effect. Een relatiegeschenk is kostentechnisch zeer gunstig. Voor een laag bedrag kun je al een grote hoeveelheid pennen bestellen of goedkope lanyards voor evenementen, congressen en beurzen. Tegen een geringe investering genereer je een hoog bereik. Afgezet tegen bijvoorbeeld een - veel duurdere - advertentiecampagne, leveren bedrukte relatiegeschenken een geweldige return of investment op.
- Een gift voor een gift. Wederkerigheid is hierbij het sleutelwoord. Wie een cadeau krijgt voelt zich doorgaans verplicht om iets terug te doen. Krijg je een leuke wijnset, bedrukte pen of T-shirts met logo, dan is de kans groot dat je de gulle gever trouw blijft.
- Blijvende indruk. 85 procent van de consumenten wereldwijd blijft zich de gever herinneren. Elke keer wanneer ze met de bedrukte katoenen tas lopen, drinken uit de gepersonaliseerde mok of flesopener met opdruk gebruiken, zien ze bewust of onbewust het logo of bedrijfsnaam.
- Imago versterken. Heb je duurzaamheid hoog in het vaandel staan? Of wil je uitstralen een modern bedrijf te zijn? Met de juiste accessoires en passende bedrukking versterk je het bedrijfsimago. Kies bijvoorbeeld voor een product van duurzaam materiaal, een modern vormgegeven relatiegeschenk of grappige, praktische gadget.
- Aanknopingspunt voor gesprek. Mensen aanspreken is niet eenvoudig. Maar leuke presentjes uitdelen maken de weg vrij voor een gesprek. Laat lanyards bedrukken en deel ze uit aan de kop van de stand en vraag meteen wat bezoekers op de beurs zoeken en of je ze van dienst kunt zijn. Moeiteloos ga je van het uitdelen over in een gesprek aanknopen.
- Het kweekt sympathie. Vergroot de gunfactor! Een bedrijf met een sympathieke uitstraling, een bedrijf dat ook (uit)deelt, daar wil je wel bij kopen!
- Waardering voor bestaande klanten. De kans dat je iets aan een bestaande klant verkoopt is 60 tot 70 procent, terwijl de slagingskans bij prospects slechts 5 tot 20 procent is. Duidelijk is waarom het behoud van bestaande klanten zo belangrijk is. Laat pennen en lanyards bedrukken of een keycord bedrukken om zoveel mogelijk bestaande klanten een attentie te geven, of geef een exclusiever relatiegeschenk bij extra waardevolle klanten.
Gift Campaign, hét adres voor relatiegeschenken en promotieartikelen.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.