Waarom linkbuilding uitbesteden?

25 april 2022 08:39

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Wil jij als ondernemer meer bezoekers op jouw website genereren? Dan is investeren in online marketing een essentieel onderdeel om dit doel te bereiken. Wellicht heb jij net een website laten maken en verwacht je dat de leads of conversies meteen binnenstromen. Helaas werkt dit niet zo.

Zonder een effectieve marketingstrategie ben je online niet of slecht vindbaar voor jouw doelgroep. Online marketing draagt bij aan de strategie om online vindbaarheid te verbeteren. Online marketing kent meerdere kanalen die voorzien in het generen van deze online exposure. Linkbuilding is één van deze kanalen. Het is een essentieel onderdeel voor het behalen van topposities in de zoekmachines zoals Google. Maar waarom is linkbuilding uitbesteden een betere strategie dan het zelf te doen? In deze blog leggen we dit uit. Evenals; wat het concept linkbuilding precies inhoudt, hoe snel je resultaat behaalt en hoe winstgevend linkbuilding is voor jouw dienst of product.

Wat is linkbuilding?

Je vraagt je wellicht af wat linkbuilding precies inhoudt? Misschien heb je het vast wel ergens gehoord, maar heb je eigenlijk geen idee hoe dit in zijn werk gaat. De definitie van linkbuilding is het verkrijgen van goede, kwalitatieve links die doorverwijzen naar jouw website.

De websites die gebruikt worden om door te linken zijn meestal interessante nieuws- of blog pagina's, die veel verkeer trekken. Hoe relevanter de website is, die doorverwijst naar die van jou, hoe groter de kans dat een zoekmachine jouw website een hoge domein autoriteit geeft. Hoe hoger deze domein autoriteit, hoe sneller jij posities in de zoekmachines zult bereiken en behouden.

Hoe snel zie je organisch resultaat met linkbuilding uitbesteden?

Het voordeel van linkbuilding uitbesteden in plaats van het zelf te doen is de hoeveelheid tijd die je hiermee bespaart. Naast tijd is ook kennis en netwerk vereist om op een kwalitatieve manier te linkbuilden. Het vinden van de juiste websites met voldoende verkeer is een tijdrovend proces, dat door ondernemers vaak wordt uitbesteed bij freelancers of online marketing bureau's.

Maar hoe snel stijgen jouw zoekwoorden in de zoekmachines wanneer je kwalitatief linkbuilding toepast? Dit hangt af van meerdere factoren:

  • Hoe concurrentiegevoelig zijn jouw gekozen zoekwoorden?
  • Is jouw content op de website relevant genoeg voor de zoekmachines?
  • Wat is de domein autoriteit van concurrenten?

Wanneer je deze dingen goed in kaart hebt gebracht hebt en op een duurzame manier linkbuilding blijft toepassen, zullen jouw posities in Google op een natuurlijke manier gaan stijgen. Het is moeilijk in te schatten wat de concurrentie in deze tussentijd doet, maar als houvast kun je verwachten dat er na een half jaar tijd, resultaat te zien is. Hoe snel jouw posities stijgen is ook afhankelijk hoeveel verwijzende externe backlinks er geplaatst zijn naar jouw eigen website. Je bent dus niet klaar met het plaatsen van een blog kwalitatieve website.

Hoe winstgevend is linkbuilding voor jouw dienst of product?

Hoe winstgevend linkbuilding voor jouw bedrijf is, is sterk afhankelijk van het type verkeer dat binnenkomt op jouw website. Hoe hoger jouw posities in Google, hoe meer verkeer er naar jouw website toe gaat. Als jouw gekozen zoekwoord een commerciële zoekintentie heeft, kun je verwachten dat jouw bezoekers ook een koopintentie hebben. Is jouw website op een conversiegerichte manier ontworpen? Dan kun je zeker verwachten dat een deel van het geregeerde verkeer omgezet wordt in aankopen of leads.

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.