
Een dag waar jij en je collega’s naar uitkijken. Een workshop, speurtocht of een lekker etentje bij jullie favoriete restaurant. Het gaat hier om een bedrijfsuitje. Hetgeen dat niet kan ontbreken om een goede sfeer te creëren in een bedrijf.
Redenen voor een bedrijfsuitje
Naast dat een bedrijfsuitje een goede sfeer creëert, zijn er nog vele andere voordelen. Tijdens een bedrijfsuitje leren collega’s elkaar een stuk beter kennen. Omdat een uitje ook gewoonweg leuk is, wordt er een mooie herinnering gecreëerd met het team. Uiteindelijk verhoogt het de motivatie van de werknemers en daarmee de loyaliteit, betrokkenheid en flexibiliteit. Daarnaast verminderd de hiërarchie door een bedrijfsuitje. Het versoepelt de omgang tussen het management en het team. Als allerlaatst zijn de kosten relatief gezien laag en ook nog eens fiscaal aftrekbaar. Genoeg redenen dus om als bedrijf een bedrijfsuitje te organiseren.
Soorten bedrijfsuitjes
Er is een heel scala aan verschillende bedrijfsuitjes waaruit gekozen kan worden. Zo kan er gekozen worden voor een bedrijfsuitje in spelvorm. Voorbeelden hiervan zijn karten, lasergamen, paintballen of een stad bezoeken. Kies bijvoorbeeld voor de hoofdstad. Je kan een touringcar huren in Amsterdam. Hierdoor leren jij en je collega's onze hoofdstad is echt goed kennen. Daarnaast zijn er wat rustigere uitjes zoals een wijnproeverij of gezellig BBQen met zijn allen. Ook kan er gekozen worden voor creatieve activiteiten zoals een workshop schilderen of tekenen. Wat het ook is, het is altijd leuk om de dag af te sluiten met een borrel en gezellig na te praten.
De perfecte fit
Met zoveel keus is het lastig de perfecte fit te vinden. Wat past nou echt bij het bedrijf en wat vindt iedereen leuk? Dat iedereen het leuk vind is misschien een beetje onrealistisch in een groot bedrijf, maar dat het overgrote deel het uitje als positief ervaart is wel belangrijk.
Ook moet het uitje helpen bij het specifieke doel dat het bedrijf heeft. Bijvoorbeeld teambuilding. Om erachter te komen wat echt bij het bedrijf past, moeten de juiste vragen gesteld worden. Vraag jezelf af, wat je nou echt wilt bereiken. Vind je het bijvoorbeeld belangrijk dat het team het gehele uitje samenwerkt en bij elkaar blijft? Dan kan je beter geen stadsspel gaan doen waarbij iedereen alle kanten opgaat. Als je op deze manier vragen blijft stellen aan jezelf, kom je er op gegeven moment achter welk uitje echt bij je bedrijf past.
De juiste locatie
Wanneer je zeker weet welk bedrijfsuitje bij je past is het belangrijk om de juiste locatie te vinden. Dit hoeft niet om de hoek, want in heel Nederlands en zelfs over de grens is genoeg te beleven. Het wordt je nog makkelijker gemaakt als je het bedrijfsuitje door een bedrijf laat organiseren. Die organiseren niet alleen in Nederland, maar ook in België en Duitsland een bedrijfsuitje. Er worden verschillende busreizen aangeboden. Deze zijn meestal het voordeligst voor een grote groep. Uiteraard zijn er ook bedrijven die uitjes organiseren in landen die nog verder liggen. Je maakt het uitje als bedrijf extra bijzonder door het bedrijfsuitje niet om de hoek te organiseren, maar in een nieuwe omgeving. Zo laat je het personeel weer een nieuw gedeelte van Nederland of misschien wel een ander land kennen. Het personeel zal het uitje beter herinneren en er nog vaak over napraten. Je maakt het hiermee dus echt bijzonder.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.