Waarom ervaringen van klanten van enorme waarde zijn

27 december 2022 10:20

Waarom ervaringen van klanten van enorme waarde zijn

Als je op zoek bent naar een dienst of product, dan ga je vaak eerst online op zoek naar ervaringen van anderen. Dit is dan ook precies waarom dat ervaringen van klanten van enorme waarde zijn voor je bedrijf. Als jij een eigen bedrijf hebt en klanten hebben het positief ervaren bij jou, kunnen zij hun ervaring online delen. De kans is groot dat anderen dan contact met jou opnemen, omdat anderen goed te spreken zijn over je bedrijf.

Online ervaringen opzoeken

Je herkent het vast en zeker wel, als je zelf wat nodig hebt dan is de kans ook groot dat je eerst online reviews gaat zoeken. Een product nodig, je gaat zoeken welke aanbieder je dan het beste kunt kiezen, maar ook ga je vaak de prijzen vergelijken en dan nog wil je meer weten over de betreffende aanbieder. Hoe hebben anderen het hier ervaren? Zijn ze snel geholpen? Is de klantenservice goed? Helpen ze je op een vriendelijke manier? Wat wordt er gedaan als je het ergens niet mee eens bent of een product is beschadigd? Kortom je kunt veel vragen hebben maar dankzij online reviews krijg je vaak wel een antwoord op de meeste vragen. Dit heeft dan weer invloed op waar jij een product wel of juist niet gaat bestellen.

Zelf online onderzoek doen…

Wanneer dat je op zoek bent naar een goede energie leverancier, kun je ook online nagaan wat de ervaringen zijn van klanten bij een energiebedrijf. Zo kun je de Budget energie reviews lezen. Zeker nu de energieprijzen zo hoog zijn wil je graag weten bij wie je terecht kunt en waar je ook goed wordt geholpen. Je gaat daarom eerst zelf online onderzoek doen en aan de hand daarvan maak jij een keuze waar jij achter staat. Onder druk zetten heeft geen nut, mensen maken tegenwoordig vaak keuzes waar dat zij achterstaan door eerst zelf online onderzoek te hebben gedaan.

Tevreden klanten zijn jouw succes!

De basis van een succesvol bedrijf zijn toch wel tevreden klanten. Voor alle bedrijven is het een uitdaging om klanten tevreden te houden. Klanten uiten vaak snel hun negatieve ervaringen, vaker dan een positieve ervaring. Dit kan een bedrijf al snel veel klanten kosten. Als klanten daarom ergens een negatief bericht delen, ga dan na wat er aan de hand is en speel er op in. Is er een product niet geleverd of is het niet naar wens? Neem dan contact op met deze klant om het netjes op te lossen, zodat zij ook de review aan kunnen passen en jij een negatieve ervaring kwijt bent (want je lost het netjes op met de klant).

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.