Voordelig bellen als ondernemer, dé drie tips!

4 november 2022 15:42

Voordelig bellen als ondernemer, dé drie tips!

Met een hoge inflatie en stijgende kosten lopen de rekeningen behoorlijk snel op. De tendens lijkt wel alsof de werkgever verantwoordelijk is om alle financiële pijn bij werknemers te verlichten. Er wordt massaal gevraagd om meer salaris. Helaas wordt hierbij niet altijd rekening gehouden met het feit dat ook de kosten voor werkgevers hiermee behoorlijk oplopen. Ook zij hebben te maken met stijgende prijzen voor gas- en elektra. Om over de inkoopkosten nog maar te zwijgen. Daarom zijn veel ondernemers genoodzaakt op vele kosten te besparen, de één doet pijn terwijl de ander bijna onopgemerkt gaat. Een voorbeeld van een hoge kostenpost waar snel verschil op gemaakt kan worden? De belkosten. Of het nu gaat om de eigen kosten als ZZP’er, of de collectieve belkosten voor al het personeel. Hierbij de tips om de rekening snel naar beneden te krijgen!

1.Sim only

In dure tijden is het niet gek om ook van werknemers te vragen water bij de wijn te doen. Binnen veel bedrijven is de norm dat werknemers na het aflopen van een contract een nieuwe telefoon krijgen, in regel is dit iedere twee jaar. Door dit te veranderen en aan te geven dat werknemers nu na deze periode overgaan op een sim only abonnement bespaar jij al honderden euro’s op jaarbasis. Daarnaast is een sim only maandelijks opzegbaar. Wanneer een werknemer dan halsoverkop vertrekt, zit jij niet nog tijden vast aan een ongebruikt abonnement.

2.Tweede ronde

Dat werknemers altijd het nieuwste van het nieuwste toestel nodig hebben, dat is een mythe. Ook met een iets ouder model van een bekend merk kunnen ze prima uit de voeten, de ontwikkelingen op dit gebied gaan namelijk niet meer zo snel als pakweg tien jaar geleden. Onlangs is de iPhone 14 serie gelanceerd, maar door je werknemers nu bijvoorbeeld een iPhone 11 te geven hebben ze nog steeds een toptoestel. Maar wel tegen een iets vriendelijkere prijs voor jou als werkgever!

3.Beschermheer

Vergeet niet dat wanneer jij van je werknemers vraagt om iets langer met hun toestel te doen, je ook wat terug moet geven. Biedt hen dan ook de nodige spullen aan ter bescherming van het toestel. Een screenprotector en een hoesje is wel het minste wat je ze kunt bieden. Ook het stimuleren om een oud toestel te repareren in plaats van te vervangen is een goede tip. Kortom, je moet ook jouw verantwoordelijkheid nemen waar het gaat om je personeel.

Het zijn dure tijden, maar ook tijden waar wel nog kansen liggen. Door bewust door je kosten en uitgaven heen te gaan kun je vele euro’s besparen. Bovenstaande voorbeelden bewijzen dat je ongemerkt al veel kostenposten kunt drukken. Succes!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.