Verhoog klanttevredenheid met behulp van koffie

16 juni 2021 08:59

Verhoog klanttevredenheid met behulp van koffie

Elk bedrijf of onderneming heeft wel een koffiemachine of -automaat. Hier wordt dagelijks veel gebruik van gemaakt en werknemers (en klanten) hechten er veel waarde aan. Uit onderzoek van  Dutch Network Group blijkt dat ruim 80% van de ondernemers het belangrijk vindt goede koffie aan te bieden en 75% van de medewerkers geeft aan dat slechte koffie een negatieve indruk achterlaat. Klanten vinden koffie erg belangrijk wanneer zij voor een afspraak op bezoek komen. Goede koffie draagt daarmee bij aan een hogere klanttevredenheid.

Visitekaartje van het bedrijf

Koffie kan het visitekaartje zijn van het bedrijf en het is daarom essentieel dat deze van goede kwaliteit is. Klanten of bezoekers zullen snel de kwaliteit van de koffie onthouden en daar een oordeel aan hangen. Zo beginnen bijna alle besprekingen, onderhandelingen of meetings met een kop koffie. Daarnaast is de manier van serveren ook erg belangrijk. Aan de hand van de kwaliteit en het serveren van de koffie vellen klanten vaak al een oordeel over het bedrijf. Zo kan er dus met een smakelijke kop koffie in een mooi koffiekopje, bijvoorbeeld met het logo van het bedrijf, al een goede indruk worden gemaakt. Met hoge kwaliteit koffie staat een bedrijf al snel met 1-0 voor en dan moet het gesprek nog beginnen!

Bied keuze

Niet alleen de kwaliteit en de smaak van de koffie is belangrijk, maar ook het soort koffie kan verschil maken. Denk hierbij aan het aanbieden van cappuccino, latte macchiato en espresso. Kies daarom voor de juiste koffiemachines op het werk met verschillende soorten koffie. Hierdoor worden mensen vaak blij verrast. Doordat er de keuze wordt gegeven aan de klant, voelt deze zich meteen op zijn of haar gemak en kan een gesprek al anders worden ingegaan.

Koffie to go?

Naast het bieden van goede koffie en de verschillende keuzes hierin, zijn er ook nog andere dingen die kunnen bijdragen aan een hoge(re) klanttevredenheid. Denk hierbij aan een koffie to go voor een klant. Daarbij bied je een klant een koffie aan voor onderweg. Welke meegegeven kan worden in een bekende koffie-to-go beker met deksel. Deze kan worden besteld met het logo en kreet of slogan van het bedrijf erop. Dit zal erg in de smaak vallen bij klanten die van ver komen en zal wederom een positieve indruk achterlaten bij deze persoon.

Hoe is de koffie bij jullie op het werk?

Bron: https://analysenederland.nl/article/koffie-op-de-werkvloer-van-groot-belang.html

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.