Hoe technische kennis, visie en structuur het verschil maken
Een online platform dat overzicht biedt bij ontslag, voor zowel werknemers als werkgevers. Een platform dat werkt, grip geeft en laat zien dat alles goed geregeld is. Dankzij de samenwerking met een softwarepartner die het menselijke aspect begrijpt, ontstond een oplossing die zowel werknemers begeleidt als werkgevers inzicht geeft in het proces bij ontslag.
Softwarepartner met visie
Onbezorgd Ontslag is een platform dat juridische ondersteuning biedt aan werknemers die met ontslag te maken krijgen. Om een digitaal platform te ontwikkelen dat hierbij naadloos aansluit vraagt niet alleen om technische kennis, maar vooral om een partner die visie, structuur en gebruikersbeleving kan samenbrengen. Voor Bob Kouveld, oprichter van Onbezorgd Ontslag, maakte de samenwerking met IGNE precies dat verschil. In dit artikel vertelt Bob over zijn ondernemersreis en de samenwerking met IGNE hierin.
Software als verlengstuk van dienstverlening
IGNE, de tech agency voor ondernemers en innovators, bouwde voor Onbezorgd Ontslag een systeem dat écht werkt voor werknemers én werkgevers. Bob had een duidelijk beeld van hoe hij zijn bedrijf online wilde neerzetten: software dat geen extra systeem is, maar een verlengstuk van zijn dienstverlening. Het moest juridische processen persoonlijker en soepeler maken. En niet alleen voor de werknemers. Toen zijn eerste samenwerking met een ander softwarebedrijf strandde, stond hij voor een keuze: stoppen of zijn droom najagen. “Ik had al 30 tot 35 duizend euro geïnvesteerd, en er stond eigenlijk niks. Toen kwam IGNE in beeld,” vertelt Bob.

Een platform dat werkt voor de gebruikers
Bob’s droom was om een platform te bouwen dat meer is dan een plek voor documenten en statusupdates. “Bij de eerste partij miste echt het totaalplaatje. Ik miste te integratie van een stevige achterkant met een mooie voorkant. Het ging alleen maar backend en data. Dat werkte niet voor Bob en hij besloot het roer om te gooien. Via-via kwam hij in contact met IGNE en al snel volgde een kennismaking. “IGNE voelde meteen als de juiste partij. Ze begrepen niet alleen technisch wat ik bedoelde, maar ook het menselijke aspect. En pluspunt: we houden allebei van ondernemen,” aldus Bob.
Van visie naar werkend online platform
Samen met IGNE’s UX-designer werden de eerste wireframes geschetst op basis van user journeys: wie gebruikt het platform, in welke fase, met welke emoties en doelen.
Samen met IGNE bouwden we een systeem dat vertrouwen geeft. En dat voel je nog steeds in elke klik. Dankzij de structuur en expertise van IGNE ontstond een platform dat ik voor ogen had.
Een online platform bouw je niet alleen
Tijdens ons bouwproces heb ik gemerkt dat je een online platform niet alleen kan bouwen. Bij IGNE had ik echt het gevoel dat we samen bouwden, ze leverden niet alleen de techniek, ze dachten mee, stuurden bij en hielden overzicht. Vooral dat laatst was. Cruciaal voor de oplevering.
Het resultaat: Software dat vertrouwen wekt
Het resultaat? Dankzij IGNE hebben we portaal dat werkt vóór de gebruiker, niet andersom. “Werknemers die stress hebben, krijgen grip en overzicht. En werkgevers zien dat alles op orde is. Precies dat had ik voor ogen.”

Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.