
Ieder bedrijf heeft tegenwoordig een website. Je kunt er eigenlijk niet meer omheen. En logisch ook, want je website is wel je visitekaartje naar de doelgroep toe en bepaalt mede of zij een product of dienst afnemen. Daarom is het belangrijk dat je website up-to-date is en zo optimaal mogelijk is ingericht. Is jouw website verouderd en kan deze wel een opfrisser gebruiken? In dit artikel geven wij je graag een aantal tips, waarmee je je website naar een hoger niveau tilt!
Design
Ten eerste is het design van je website erg belangrijk. Een website moet er niet alleen professioneel uitzien, maar ook nog eens makkelijk in gebruik zijn. Dit houdt in dat bezoekers makkelijk kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Consumenten hebben namelijk een korte spanningsboog. Als zij dus niet meteen kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn, zullen ze al snel afhaken en een website bezoeken van een concurrent. Verder is gebruiksvriendelijkheid een erg belangrijk puntje. Een website die niet makkelijk ik gebruik is of fouten bevat, op zowel desktopversie als mobiele versie, zal al snel irritatie oproepen bij de bezoekers.
Goede online vindbaarheid
Als je goed gevonden wilt worden in de zoekmachines, is SEO een erg belangrijk onderdeel. Zorg er daarom voor dat je zoekmachineoptimalisatie goed ingezet wordt. Om te kijken hoe je website scoort, kun je eerst een SEO scan uitvoeren. Vervolgens kun je actiepunten bepalen om de vindbaarheid van je website te verbeteren. Dit kun je doen door relevante blogs te schrijven, waarbij je gebruik maakt van relevante zoekwoorden en eventueel interne linkjes. Schrijf bijvoorbeeld een blog over een bepaald onderwerp binnen jouw branche en laat zien dat je een expert bent. Dit kun je elke week of bijvoorbeeld elke maand doen en op ten duur zal jouw website vol staan met relevante content. Dan zal Google jouw website als relevant zien, waardoor je dus ook hoger in de zoekresultaten komt te staan.
Online marketingbureau
Heb je niet de mankracht of de tijd om je online marketing op orde te brengen? Dan kun je natuurlijk ook je online marketing uitbesteden aan een online marketing bureau. Zij kunnen alles voor je regelen. Of het nu gaat om een nieuwe website, SEO, SEA en noem het maar op, zij hebben de juiste kennis en kunnen je precies adviseren over wat er moet gebeuren om de doelstellingen te behalen. Zo heb je zelf genoeg tijd over voor je dagelijkse taken!
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.