
Zoveel mogelijk mensen blij maken met speciaalbier. Dat is de missie van Beer in a Box. De Alkmaarse startup die twee jaar geleden de eerste abonnementsservice voor speciaalbier introduceerde, heeft grootse plannen en zoekt nu via crowdfunding naar kapitaal om te groeien naar minimaal 2000 vaste leden.
Nederlanders drinken steeds meer speciaalbier. Dat verklaart ook de explosieve groei van het aantal Nederlandse brouwers (verviervoudigd sinds 2007) en daarmee het overweldigende aanbod van nieuwe speciaalbieren. Beer in a Box helpt mensen om de pareltjes te ontdekken en constant nieuwe bieren te kunnen proeven.
Doorontwikkelen
“Met de 98.000 euro die we minimaal willen ophalen, gaan we nog meer inzetten op het uitbouwen van het merk, het doorontwikkelen van het unieke smaakprofiel, het platform en de app. We hebben qua strategie echt alles uitgedacht”, vertelt Tim Remmerswaal, mede-oprichter van Beer in a Box. “In ons businessplan is alles netjes geprognotiseerd, gepland en doorgerekend.
Totaalrendement
De crowdfunding-campagne is in samenwerking met Crowd About Now live gezet en te vinden via http://www.beerinabox.nl/crowdfund. Het doel is om minimaal 98.000 euro op te halen met een maximum van 196.000 euro. De looptijd van de lening is 36 maanden en levert een totaalrendement van 12 procent over drie jaar. De minimale inleg bedraagt 50 euro. Vanaf 150 euro kunnen investeerders gebruikmaken van een aantal superleuke beloningen. "Wie minimaal 750 euro investeert, ontvangt van ons bijvoorbeeld een bierproeverij", aldus Remmerswaal.
Bijzondere smaken
Beer in a Box verstuurt elke maand een bierbox naar honderden liefhebbers in heel Nederland. Geen huis-tuin-en-keuken smaken die je in de supermarkt vindt, maar bijzondere bieren uit alle windstreken van de wereld. De startup groeit snel en heeft ambitieuze plannen, die met deze crowdfunding-campagne werkelijkheid moeten worden.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.