
Video ad serving-platform SpotX breidt uit en opent een kantoor in België, om ook daar de lokale adverteerders- en uitgeversmarkt te bedienen met zijn technologieplatform voor programmatic advertising. De vestiging in Brussel is het achtste kantoor binnen Europa.
Dankzij een permanente aanwezigheid in België kan het SpotX-team nauwer samenwerken met klanten en lokale partners. Net als alle andere Europese kantoren zal SpotX België de programmatic verkoop van video-inventory aan adverteerders en media owners faciliteren. Zo zorgen zij ervoor dat advertentiecontent op het juiste moment het juiste publiek bereikt en wel op een zo efficiënt en transparant mogelijke manier. SpotX heeft voor het Belgische kantoor Merouane Saadi aangenomen als Director Platform Services. Afkomstig van mediabureaus en sales houses zoals IPG Mediabrands en IP België, heeft Saadi jarenlang gewerkt met zowel adverteerders als media owners.
Teamuitbreiding
Naast de Europese uitbreiding heeft SpotX ook het team in Amsterdam uitgebreid naar 25 FTE. De teamuitbreiding was een logisch gevolg van de groei van het klantenportfolio van de Nederlandse vestiging. Elwin Gastelaars, Managing Director Benelux & Nordics bij SpotX: “In 2017 heeft SpotX Benelux een omzetgroei van 62% gerealiseerd. In zo’n sterk concurrerende markt is dit een succes om te vieren.”
Europa versnelt adoptie programmatic trading
Gastelaars: “Daarnaast zien we in alle Europese landen, dus ook in België, een versnelling in de adoptie van programmatic trading en een groei in bestedingen. Premium publishers en media owners zijn niet alleen op zoek naar de beste technologie, maar hebben ook een sterke behoefte aan een lokale partner die met ze meedenkt en bovendien hands-on support levert om reclameopbrengsten te optimaliseren.”
Over SpotX
SpotX zorgt er met zijn video ad serving-platform voor dat media-owners, zoals broadcasters, uitgevers en contenteigenaren, hun advertentieopbrengsten kunnen maximaliseren. Zo biedt het platform de technologische infrastructuur voor moderne adserving en programmatic video, waaronder outstream video-adunits en oplossingen voor connected tv. SpotX geeft publishers en broadcasters de volledige controle en de inzichten die nodig zijn om het koopgedrag van adverteerders en mediabureaus te begrijpen. Bovendien zorgt deze transparante werkwijze ervoor dat zij hun video-inventory kunnen optimaliseren op desktop, mobile en connected devices. Het hoofdkantoor van SpotX bevindt zich ten noorden van Denver. Daarnaast heeft SpotX kantoren in Los Angeles, New York, Paris, San Francisco, Singapore, Sydney, Stockholm, Belfast, Hamburg, Londen, Parijs, Italië, Amsterdam en België. Sinds oktober 2017 is RTL Group 100% eigenaar van SpotX. Voor updates, volg SpotX op Twitter en LinkedIn.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.