Scholten Awater trotse partner van de stichting Zevenheuvelenloop
29 augustus 2017 13:49
De Nijmeegse IT- dienstverlener Scholten Awater is vanaf dit jaar hoofdsponsor van de Zevenheuvelen Bedrijvenloop. Na vier jaar hoofdsponsor te zijn geweest van de Zevenheuvelenloop, kiest Scholten Awater nu voor de Bedrijvenloop en heeft hiermee ruimte gemaakt voor een nieuwe hoofdsponsor: NN. De komende drie jaar heet de Nijmeegse najaarsklassieker daarom NN Zevenheuvelenloop met daarbij de Scholten Awater Bedrijvenloop.
Scholten Awater Bedrijvenloop
Scholten Awater is de komende drie jaar naamgevend sponsor van de Bedrijvenloop en blijft op deze wijze nauw betrokken bij de Zevenheuvelenloop. Op verzoek van de Stichting Zevenheuvelenloop geeft Scholten Awater ruimte aan de nieuwe hoofdsponsor. Scholten Awater gaat zich als speler op de zakelijke markt richten op groei van de Bedrijvenloop. De gezamenlijke ambitie is om de Bedrijvenloop fors te laten groeien en tot een nog groter succes te maken. Daarnaast speelt ook de regionale betrokkenheid mee, net als het aantrekkelijk werkgeverschap. “Medewerkerstevredenheid vinden wij erg belangrijk. Goede medewerkers wil je behouden en zaken als sponsoring van deze hardloopklassieker in onze vestigingsstad is een mooi evenement die wij ook naar onze medewerkers doortrekken. Ieder jaar staan de medewerkers weer in de rij om mee te lopen of te helpen,” aldus Luuk Slaats, commercieel directeur van Scholten Awater. “De afgelopen jaren zijn wij hoofdsponsor van de Zevenheuvelenloop geweest en dit heeft een positieve boost gegeven aan onze naamsbekendheid. Na vier jaar is het min of meer verzadigd en daarom stonden wij ook open voor een gesprek met Ronald Veerbeek over het verleggen van onze hoofdsponsorschap naar de bedrijvenloop. Wij vinden de Zevenheuvelenloop namelijk het mooiste hardloopevenement van Nederland. Dit partnership krijgt nu een andere invulling waarmee Scholten Awater, NN en de Zevenheuvelenloop gezamenlijk verder kunnen bouwen aan dit schitterende evenement voor de recreatieve, wedstrijd- en bedrijvenloper.”
MVO en duurzaamheid
Scholten Awater heeft op strategisch niveau een uitgebreid MVO-beleid opgesteld, dat wordt doorgevoerd in de gehele organisatie. Zo werken zij onder andere samen met het Werkbedrijf Rijk van Nijmegen om kwetsbare doelgroepen een baan te bieden en wordt regelmatig ICT-apparatuur aan goede doelen geschonken. MVO is onderdeel van het algemene beleid van Scholten Awater en een voorwaarde voor duurzame groei. Daarnaast is Scholten Awater gecertificeerd op de MVO Prestatieladder niveau 3, de CO2 Prestatieladder niveau 5 en ISO 14001. De organisatie achter de Zevenheuvelenloop, de Stichting Zevenheuvelenloop organiseert haar evenementen op een zo duurzaam mogelijke wijze. Slaats: “Dit maakt de aantrekkelijkheid van dit evenement alleen maar groter voor ons.”
Ronald Veerbeek, directeur van de Stichting Zevenheuvelenloop: “Scholten Awater heeft de afgelopen vier jaar een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de Zevenheuvelenloop en onze doelstelling om de loopsport te promoten. Wij vinden het fijn dat zij nu op ons verzoek plaats maken voor de nieuwe hoofdsponsor NN, maar als trouwe partij wel betrokken blijven bij de Zevenheuvelenloop.”
In 2017 vindt het Zevenheuvelenweekend plaats op zaterdagavond 18 en zondag 19 november. De inschrijving voor de 34e NN Zevenheuvelenloop en de Scholten Awater Bedrijvenloop is open via www.nnzevenheuvelenloop.nl.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.