Personal Branding

6 maart 2017 09:33

Personal Branding

Personal Branding roept bij veel mensen weerstand op: deze Amerikaanse trend is glad, commercieel dus niks voor nuchtere Nederlandse ondernemers.

Of toch wel?

Bij Personal Branding draait het om jouw echte zelf. Niet de ‘zelf’ die je je hebt aangeleerd voor je werk, je beroep, je familie of je vrienden,  maar de ‘zelf’ die je in jouw diepste binnenste bent. Allereerst gaat het over wat je echt leuk vindt. Dat hoeft niet hoogdravend te zijn, het zijn vaak gewoon de dingen waar je op dagelijkse basis mee bezig bent. Ik vind bijvoorbeeld honden leuk, en lezen en ik ben dol op me bemoeien met mensen. Vooral dit laatste vindt bepaald niet iedereen leuk. Toch is het belangrijk om eerlijk te zijn over jezelf en afstand te nemen van wat anderen mogelijk denken of vinden.

Dan ga je kijken waar je goed in bent. Ook dit is vaak iets wat je al de hele dag doet. Waar ik bijvoorbeeld goed in ben is naar andere mensen kijken, conclusies trekken, zoeken naar het verhaal erachter en mijn observaties omzetten in een gesproken analyse of geschreven verslag.

Scherpe randjes

Daarnaast  ben je vaak ook een expert op een gebied waar je liever niet zoveel van had geweten, bijvoorbeeld van ‘boven de 50 zijn’, teveel snoepen, ’s morgens niet uit je bed kunnen komen, depressie, verslaving, moeilijke relaties, verlies, ruzie maken enzovoort. Dit noemen we de scherpe randjes. En deze zijn cruciaal voor jouw ‘persoonlijke merk’.

Ook kijk je naar waar jouw hart sneller van klopt. Wat wil je echt? Bij mij is dat het helpen verbeteren van het leven van anderen, en daarmee ook van mijzelf.

En dan ben je klaar om jouw Personal Brand bij elkaar te voegen.

Wat levert het op?

Een goed Personal Brand maakt dat je nooit op je tenen hoeft te lopen, jezelf helemaal kunt laten zien zoals je bent en je niet anders voor hoeft te doen. En dat geeft superveel energie en ondernemingslust. Het maakt je ook erg aantrekkelijk voor anderen, die voelen dat jij echt en authentiek bent. Jij bent  anders dan al die andere mensen in jouw vakgebied en dat laat je zien. Met een goed ‘Personal Brand’ ben je dus niet voor iedereen aantrekkelijk. Je bent geen allemansvriend meer die probeert bij iedereen in de smaak te vallen. Dus als er mensen zijn voor wie je totaal NIET geschikt bent, dan heb je een goed Personal Brand!

Workshop Personal Branding in Zwolle

Wil jij jouw eigen Personal Brand onderzoeken? Op een frisse, inspirerende en vooral zeer actieve manier? Waarbij je in hoog tempo samen aan de slag gaat met andere ondernemers?

Meld je dan aan voor de Inspiratieworkshop ‘Personal Branding’ op vrijdag 23 juni vanaf 10.00 uur in Zwolle en ontdek jouw Personal Brand en doelgroep voor slecht € 49,50 BTW vrijgesteld.

Meld je aan via http://aserto.nl/inspiratie-workshop-Personal-Branding

 

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.