Op welke digitale manieren kan ik mijn onderneming meer bekendheid geven?

5 december 2022 08:56

Op welke digitale manieren kan ik mijn onderneming meer bekendheid geven?

De mate waarin een merk door potentiële klanten wordt erkend en op de juiste manier wordt verbonden met een bepaald goed of een bepaalde dienst, wordt ook wel merkbekendheid genoemd. Het gaat om potentiële consumenten die zich bewust zijn van de reputatie van je bedrijf. Denk aan het feit dat klanten jouw merk verkiezen boven concurrerende producten, ondanks goedkopere alternatieven.

Aan de oppervlakte lijkt het gemakkelijk. De bekendheid van een merk onder consumenten is de herkenning ervan. Maar hoe zou je dat kunnen meten? Wat is de precieze definitie van naamsbekendheid en hoe is die op jouw bedrijf van toepassing?  Hieronder geven we je een aantal tips om jouw onderneming meer bekendheid te geven.

Overweeg je einddoel

Veel mensen overwegen het genereren van leads, maar verzuimen hun einddoel te overwegen. Dit houdt in dat je de tijd moet nemen om te bedenken wat je precies wilt en wat je lead na verloop van tijd oplevert. Je bedrijf zal er veel baat bij hebben als je definieert wat een lead voor jou is en je voortgang in het koesteren van leads volgt. Wil je bijvoorbeeld dat een bezoeker je belt? Misschien wil je dat ze zich inschrijven voor je nieuwsbrief. Denk na over de methoden die je wilt gebruiken om leads te verzamelen en vergeet niet na te denken over de uiteindelijke actie die je wilt dat je leads doen.

Gastbloggen op gespecialiseerde websites

Eén van de beste low-effort strategieën om merkbekendheid te vergroten,  is door gastblogs te schrijven. Door gebruik te maken van het verkeer dat al naar een andere website gaat, kun je de bekendheid van je bedrijf vergroten terwijl je relevante en waardevolle inhoud levert.

Met andere woorden: in plaats van simpelweg je goederen op te dringen aan personen die niet klaar zijn om te kopen, schrijf je teksten en kom jevervolgens over als een echt persoon. Publicatie van gesponsorde inhoud op gespecialiseerde websites vormt een fantastisch alternatief voor het schrijven van gastblogs.

Publiceer gratis informatieve content

Content maken is tegenwoordig eenvoudiger dan ooit. Het is voordelig omdat moderne consumenten online kijken voor antwoorden op hun vragen.  Omdat het de eenvoudigste methode is om persoonlijkheid, ideeën en probleemstellingen uit te drukken, is het schrijven van online content een leuke manier om de naamsbekendheid te vergroten.

Bovendien hoeft dit niet schriftelijk te zijn. Je kunt ook infographics, podcasts, filmpjes en meer produceren. Online hulp met marketing automation kan hier zeker waardevol zijn.

Hoewel ze ongetwijfeld het eenvoudigst zijn, is geschreven content, zoals blogs, zeker niet je enige keuze. Er is een overvloed aan keuze voor kopers. Vaak zijn ze slechts op zoek naar één kenmerk dat een product onderscheidt van alle andere. Visuele waarneming is daarom cruciaal. Handige kennis over mautic is enorm handig!

Focus je op de juiste doelgroep

Dit vergeten veel ondernemers ook. Kies een groep potentiële klanten voor je goederen en diensten om op de markt te brengen. Je richten op individuen buiten deze groep is waarschijnlijk een verspilling van tijd en middelen. Richt je op consumenten die de goederen in jouw branche en die van je concurrenten hebben gekocht.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.