
Green Investment Group was bezig met het opzetten van een nieuw ontwikkelingsbedrijf voor hernieuwbare energie en vroeg D8 om de identiteit van het nieuwe merk te benoemen, positioneren en vorm te geven. We hielden een reeks online workshops en interviews op afstand, waarvan de output een raamwerk voor merkpositionering was. Dit was de basis voor de naamgeving en identiteitscreatie.
We creëerden een op maat gemaakt symbool dat de fundamentele elementen van het merkverhaal en missie vertegenwoordigt; dynamiek, positiviteit en de fundamentele visie van een klimaatneutrale wereld. Het maakt niet alleen deel uit van het logo, het is ook een dynamische visuele troef die op zichzelf kan worden gebruikt als een individueel grafisch element.
Het symbool kan worden gecombineerd met fotografie als een grafische wegwijzer van Cero's betrokkenheid bij een sector of project. Of als alternatief om iets conceptueels te communiceren, zoals Cero’s ambitie voor een klimaatneutrale wereld.
Het symbool werd vervolgens gecombineerd met een op maat gemaakt woordmerk. De diagonale sneden in de tekens E en R zijn ingesteld op 23 graden. Dit weerspiegelt axiale kanteling, waarbij de rotatie-as van de aarde tussen 21,4 en 24,5 graden gekanteld is ten opzichte van het vlak van de baan van de aarde rond de zon.
We hebben een aantal patronen gemaakt om als achtergrond te gebruiken. Deze overlappende concentrische verlopen weerspiegelen generatie, uitbreiding, samenwerking en connectiviteit, de kernthema's van Cero.
We hebben het merk toegepast op een reeks aanrakingspunten, waaronder het maken van een website en een reeks Microsoft Office-sjablonen.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.