Marketingtrends en ontwikkelingen die je in de gaten moet houden

27 november 2022 08:30

Marketingtrends en ontwikkelingen die je in de gaten moet houden

Om je concurrenten een stapje voor te zijn is het belangrijk om in te spelen op de nieuwste trends en ontwikkelingen. Nu het einde van het jaar in zicht is, wordt het dus ook de hoogste tijd om je te gaan verdiepen in de marketing trends en ontwikkelingen voor 2023. Hoe ga jij je klanten bereiken en nog belangrijker ook vasthouden. Om dit doel te behalen zal je als ondernemer uit je comfortzone moeten gaan stappen. Trends en ontwikkelingen zijn vaak nieuw en vragen een dosis lef. Wanneer jij het goed aanpakt heb je wél een streepje voor op je concurrenten! Ben je zelf niet zo’n marketing tijger, dan is het aan te raden dit over te laten aan de professionals. Online Bazen, een online Marketing Bureau Den Bosch, is een van deze partners die jou kunnen helpen groeien. Dit doen ze o.a. door het volgen van de juiste trends en ontwikkelingen. Wat de marketing trends en ontwikkelingen voor 2023 zijn, zochten wij voor jou uit.

Voice Search

Met Voice Search kun je door het inspreken van een aantal woorden een zoekopdracht invoeren. Het komende jaar zal Voice Search een enorme groei gaan doormaken. Dit komt omdat het gebruik van Voice Search steeds populairder en uitgebreider wordt. Waar je eerst een vraag kon stellen van maximaal een aantal woorden, kunnen de vragen steeds uitgebreider worden. Zo kun je middels Voice Search op zoek gaan naar de lekkerste restaurants in de buurt. Maar kun je ook antwoord krijgen op de vraag ‘waar kan ik het beste een nieuwe televisie kopen’?. Als ondernemer is het ontzettend belangrijk om op deze trend in te spelen. Dit wordt o.a. gedaan door de manier waarop informatie verschaft wordt aan te passen. Zo is het een slimme zet om te gaan werken met vraag en antwoordformulieren op je website. Op deze manier zal je sneller gevonden worden via Voice Search.

Live Streaming & Video Marketing

Je ziet deze ontwikkeling de afgelopen jaren al enorm groeien. Waar vroeger een ‘simpele’ instagram post voor een enorm bereik kon zorgen, ontkom je tegenwoordig niet aan het maken van bewegende beelden. Een foto houdt de aandacht van jouw klant namelijk maar heel kort vast. Door middel van live streaming of video marketing kun je ervoor zorgen dat je de aandacht van de klant trekt én langer vasthoudt. Wanneer jou doelgroep vooral bestaat uit de millennials en Gen Z generatie kun je wat betreft deze trend niet achterblijven.

User Generated Content VS Brand Generated Content

Het is tot op de dag van vandaag de belangrijkste vorm van marketing; mond op mond reclame. Wanneer potentiële klanten van andere horen dat een product of dienst waardevol is. Zijn ze eerder geneigd om dit product of dienst aan te schaffen dan wanneer het merk zelf reclame maakt. Het is daarom ontzettend belangrijk om gebruik te maken van User Generated Content. Hierbij vertellen gebruikers hun eigen ervaringen. Wanneer een derde partij reclame maakt voor een merk of product is de consument sneller geneigd om dit te geloven dan bij brand generated content (reclame van het merk zelf). Speel hier op in door het gebruik van o.a. influencers om je bereik zo groot mogelijk te maken.

Natuurlijk zijn er nog véél meer marketing trends en ontwikkelingen te vinden, maar met deze 3 kom je al een heel eind!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.