Klantrede 2018: Gedrag is de sleutel
30 januari 2018 11:57
Dit jaar brengt H3ROES alweer voor de 4e keer haar jaarlijkse Klantrede uit. Het overzicht van trends en ontwikkelingen voor klantgericht ondernemers helpt ambitieuze professionals die een next level willen bereiken. Dit jaar is de rode draad door de uitdagingen en de 12 concrete tips zeer helder: gedrag is de sleutel! Natuurlijk zijn klantgerichte processen, slim gebruik van technologie en een sterke strategie ook belangrijk, maar het verschil maken organisaties die inzetten op gedrag van medewerkers en leiders, om zo klantgedrag te begrijpen en erop in te spelen.
Meer dan in de voorgaande drie edities beseffen organisaties zich dat de grootste uitdagingen om klantgericht te ondernemen niet buiten, maar binnen liggen. Uitzonderlijke dienstverlening vraagt om medewerkers dicht bij de klant die goed luisteren en creatief en ondernemend omgaan met wat ze horen. Die fouten durven te maken en daarvan leren. De manier waarop organisaties daar nu mee omgaan is vaak krampachtig. Men spreekt van ‘verantwoordelijkheid láág in de organisatie leggen’ zonder te beseffen hoe dat voelt bij medewerkers die het dichts bij de klant staan (hint: men voelt zich laag en dus niet gewaardeerd). Echt klantgedreven organisaties hebben geen uitgebreide vragenlijsten nodig om te weten wat klanten beweegt, om daar vervolgens met een batterij customer journey specialisten op te gaan zitten scrummen. Ze hebben sensitieve medewerkers die de ruimte nemen om het klanten naar hun zin te maken.
Wat de concrete uitdagingen zijn die je dit jaar tegen kunt komen en hoe je als organisatie in 2018 een serieuze stap kunt zetten om jouw next level te bereiken, lees je in de Klantrede. Download deze via http://bit.ly/PDF_KLANTREDE_2018 of bezoek WWW.H3ROES.NL
Over De Klantrede 2018
De Klantrede 2018 is een initiatief van De Coöperatieve H3ROES u.a. De Klantrede is ontstaan op 22 januari 2018 tijdens een co-creatie sessie met 30 professionals bij Avans Hogeschool te Breda. Ter voorbereiding werd verdiepend onderzoek gedaan onder 90 bedrijven in diverse sectoren en van gevarieerde omvang. De uitkomsten van dit onderzoek hebben mede richting gegeven aan de uitdagingen die in de Klantrede benoemd zijn.
De deelnemers aan onze co-creatie dag hebben van 11:00 tot 15:00 uur in een viertal werkronden de uitdagingen geconcretiseerd en tips geformuleerd om ze het hoofd te bieden. De tips zijn tot stand gekomen uit eigen ervaringen en best practices. Op basis van de discussies is tussen 15:15 en 16:00 uur de Klantrede geschreven, welke vervolgens ten overstaan van 150 personen (docenten, studenten en ondernemers) tijdens het FutureFields event van Avans is voorgedragen en bediscussieerd door H3ROES voorzitter Rob Beltman.
Over H3ROES
H3ROES is een coöperatieve vereniging van professionals die samen de ambitie hebben om Nederland klantgerichter maken. Het zijn specialisten, op gebieden die sterk met klantgericht ondernemen te maken hebben, zoals onder meer marketing, sales, HR, leiderschap, en ICT. H3ROES hebben elk hun alter ego. Zoals Clark Kent hebben ze hun dagelijkse identiteit waarmee zij voor het merendeel van de wereld gekend zijn. Daarnaast zijn zij echter structureel aan elkaar verbonden in de coöperatie, waar zij hun kennis en ervaring delen en verrijken. Van H3ROES mag u dus verwachten dat ze elkaar perfect aanvullen en alleen het einddoel voor ogen hebben: uw organisatie succesvol naar de ‘next level’ in klantgerichtheid helpen. Daartoe werken wij vanuit ieders unieke kennis en competenties samen om altijd aantoonbare impact te realiseren in Hart, Hoofd en Handen.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.