Het belang van een goede werkbonapp

31 oktober 2019 09:32

Het belang van een goede werkbonapp

Een werkbonapp kan crucialer zijn voor je bedrijf dan je vooraf denkt. Altijd maar dat invullen van die talloze papieren, het neemt harstikke veel tijd in beslag. Buitenwerkers wordt het al jaren lastig gemaakt door alle informatie over een bepaalde klus te vermelden. Deze tijd kan bespaard worden door het gebruik van een online werkbonapp. Deze overige tijd kan nu in andere cruciale taken worden gestoken. Op kantoor wordt tegenwoordig alles makkelijker gemaakt. Veel wordt tegenwoordig gemobiliseerd. Dus waarom moeten de buitenwerkers nog steeds met hun stapels papieren op weg? Dit is eigenlijk van de gekke. Los van dat de werkbonapp het werk makkelijker maakt voor de buitenwerkers, worden de uitgevoerde taken voor de werknemers op kantoor ook een stuk overzichtelijker.

Het invullen van een digitale werkbon

Als een buitenwerker een taak op zich heeft gekregen, dan kan hij deze gaan uitvoeren. Hier heeft hij materiaal voor nodig. Deze materialen zijn via de app te vermelden. Dit geeft een overzicht over de voorraad materialen. Nu kan er op tijd meer voorraad worden ingekocht. Als er een bepaalde taak is uitgevoerd, kan de buitenwerker de nodige informatie invullen in de app. Als laats heeft hij bevestiging van de klant nodig.

Het automatisch maken van een offerte

Hier vooraf doet de app al heel veel werk voor je. Zo kan de app voor een klant een offerte maken die aansluit aan zijn wensen. Hierbij staat gelijk wat hier allemaal voor nodig is. De offerte wordt verstuurd naar de klant. Als deze is geaccepteerd wordt de offerte omgezet naar een taak. Deze taak moet door een buitenwerker worden ingevuld.

Het overzicht behouden met een digitaal planbord

Met het gebruik van een digitaal planbord kan de planner op kantoor zien welke buitenwerker op welk tijdstip tijd heeft. In een groot overzicht met alle buitenwerkers is dat zo gedaan. Dit maakt uren zoeken via de telefoon verleden tijd en kan het nauwelijks voor komen dat er een dubbele taak bij een persoon wordt ingepland.

Een goed takenoverzicht is cruciaal voor goede uitvoering

De buitenwerker krijgt via de app een berichte dat hij een nieuwe taak heeft. Hierin staat duidelijk beschreven wat hij moet uitvoeren en wat hij hiervoor nodig heeft. Hij kan dit altijd teruglezen. Dit voorkomt verkeerd begrepen communicatie tussen planner en buitenwerker. De fout licht nu dus zelden bij de buitenwerker. Heeft de buitenwerker nog overige vragen over de taak, dan kan hij die ook via de app stellen. Zo blijft alles op een medium.

Urenregistratie nu overzichtelijk en eerlijk

Buitenwerkers hebben meestal een uurloon. Het is dus ook cruciaal een goed overzicht te hebben van de gewerkte uren van de buitenwerkers. Het is belangrijk dat zij betaald krijgen voor waar ze voor gewerkt hebben. Niet te veel en niet te weinig. Door aan te geven wanneer ze beginnen en eindigen is het makkelijk en overzichtelijk te zien hoe lang er gewerkt is.

Vacatures worden automatisch gemaakt en verstuurd

Na dat een werkbon digitaal in ingevuld en is bevestigd door de klant, kan er een vacature naar de klant worden gestuurd. Dit doet de app automatisch. Door de informatie uit de werkbon kan hij precies weten welke kosten aan de uitvoering hangen. Deze wordt automatisch verstuurd naar de klant. Nu hoor ik je al denken. Je gaat natuurlijk niet een onprofessionele vacature versturen van een app. Dat moet ook zeker niet gedaan worden. Daarom bestaat er een functie in de app die het mogelijk maakt de vacature qua inhoudt en uiterlijk te veranderen. Zo kan je naar de klant overkomen hoe jij dat zelf wilt.

Stuur een reminder

Als er na enige tijd nog niet betaald is, kan de app automatisch een bericht versturen naar de klant om ze te herinneren te betalen. Dit bericht is uiteraard ook te bewerken zodat je via je eigen stijl kan reageren op de klant. Ook is via een speciale functie het CRM-systeem te onderhouden van de app. Hier wordt een overzicht gemaakt van alle inkomende klachten en vragen van de klant.

In het kort wat de voordleen zijn van een werkbon app

  • Overzicht van de beschikbare buitenwerkers
  • Het automatisch aanmaken en versturen van een offerte naar de klant
  • Het makkelijker en sneller maken van het invullen van een werkbon
  • De gewerkte uren zijn makkelijk in te vullen door de buitenwerkers
  • De communicatie tussen buitenwerker en planner wordt beter
  • De app voorkomt onduidelijkheid meer dan het niet gebruiken
  • Het automatisch versturen van Vacatures
  • Het makkelijk kunnen onderhouden van het CRM-systeem
  • Het automatisch sturen van een reminder naar de klant om de vacature te betalen

 

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.