
Snapt de rest van de Nederlandse horeca dat ook? In samenwerking met het Waterbedrijf is er in Den Haag een estafette actie gestart om kraanwater op de tafels in de horeca te krijgen.
Een van de belangrijkste redenen om dit uit te rollen is de goede kwaliteit drinkwater gecombineerd met duurzaam denken! (én DOEN) Zo rijden er straks minder vrachtwagens om het water aan te voeren en is er minder afval in de vorm van plastic of glas.
Speciaal voor het Caribisch gebied is de Blue Bottle in 0,75 liter ontwikkeld. Geen natte kringen op tafel en zonder de dop heerlijk koel water tijdens je eten. En die Blue Bottle is zeker een opvallende verschijning op de Nederlandse horecatafels!
Wil je de fles meenemen? Dan gaat hij op de rekening en krijg je netjes de dop bij je bonnetje! Zo geef je als hotel, restaurant en resort extra service, nemen je gasten overal je naam mee naar toe en verdien je nog een paar euro's/dollars extra aan elke tafel!
Project 'Gratis drinkwater'
Met het project ‘Gratis drinkwater’ en the Blue Bottle gaan we binnen het Nederlands Caribisch gebied het gebruik van water en frisdrank in plastic flesjes drastisch terugbrengen. De drinkwaterkwaliteit op onze tropische eilanden is perfect. De onwetende toerist koopt echter massaal water in plastic flesjes. Hierdoor is er een constante stroom aan plastic (zwerf)afval en wordt de toch al fragiele leefomgeving van mens, dier en de natuur op en rond de eilanden zwaar belast.
Ons project informeert die toerist over de drinkwaterkwaliteit, brengt samen met ondernemers een netwerk van waterpunten tot stand en biedt met the Blue Bottle (de thermosfles 2.0) een perfect werkend alternatief om dagelijks kraanwater te gebruiken. Zo wordt het (zwerf)afval teruggedrongen, ontstaat er een 'groene' bewustwording en is er een directe verbetering van het leefklimaat.
Wij noemen dat PRE-cycling! Niet opruimen, maar ingrijpen voor het gebeurt!
Omdat we met de direct belanghebbende en/of via de reguliere weg van bancaire lening, private investeerders, subsidie en/of fondsen geen projectfinanciering tot stand krijgen zijn we deze ‘the Blue Bottle 500’ gestart. De winst uit de verkoop hiervan gebruiken wij om het project op de pilotlocatie Bonaire op te starten.
De boodschap die door de Blue Bottle tussen de regels wordt afgegeven is; 'drink elke dag genoeg water' maar ook 'wordt je bewust van de (onnodige) afvalstroom van lege plastic flesjes en de belasting hiervan op je omgeving.' Door samen op te trekken kunnen we dit breed uitdragen.
Wordt daarom ook Blue Bottle 500 partner!
Voor de eerste 500 ondernemers, bedrijven of organisaties die zich aansluiten als Blue Bottle partner is een prachtig aanbod. Normaal kosten 40 flessen met lasergravering en opstartkosten 859 euro inclusief btw.
Als Blue Bottle partner ontvang je die 40 flessen voor 500 euro exclusief btw! Dat is nog eens een leuk voor (Kerst)cadeautje voor medewerkers of relaties! Meer flessen binnen hetzelfde aanbod mag natuurlijk ook!
De deelname is actief na betaling van de factuur. Na elke 20e inschrijving geven wij een verzamelorder af bij de fabriek. Omdat de Blue Bottles 'n logo, merk of slagzin dragen valt dit voor de Belastingdienst volledig onder reclamekosten en binnen de regels voor relatiegeschenken.
Wij delen een participatie door middel van verschillende afbeeldingen via Twitter, Facebook, Instagram en Linkedin. Voor de eigen profilering ontvangt men diverse afbeeldingen voor website of de sociale media. De gepersonaliseerde Blue Bottle wordt ook geplaatst op de speciale actiepagina op the Blue Bottle website als een van de starters van dit project.
Blauw is het nieuwe groen!
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.