Dutch Search Awards feestelijk uitgereikt door Geraldine Kemper
24 november 2017 10:09
Vanavond zijn de Dutch Search Awards feestelijk uitgereikt door Geraldine Kemper in B-Amsterdam. De Dutch Search Awards verkiezing is de eerste officiële waardering binnen het Nederlandse search-landschap. Opvallende winnaar is Blue Mango, die met maar liefst vier Dutch Search Awards naar huis ging namelijk voor ‘Search in Retail’, ‘Beste lokale campagne, ‘Beste Bing Campagne’.
Bovendien ontvingen ze de publieksprijs voor ‘Beste Agency’. Wehkamp ging er wederom vandoor met de publieksprijs voor ‘Beste in-house team en met de award ‘Beste PPC campagne’. Nick Oltvoort van Adwise is benoemd tot ‘Consultant van het jaar’ door het continue creëren van impact in campagnes. In totaal zijn 100 agencies, consultants en merken genomineerd, verdeeld over 18 categorieën. De winnaars van de tweede editie van de Dutch Search Awards zijn dit jaar gekozen door een vakjury met daarin onder andere SEA-experts van Microsoft, Google en LinkedIn. Naast de uitreiking van de awards sprak expert Dena Lawrence van Microsoft over diversity & inclusion en Karen Carbonez en Lee Boonstra van Google gaven hun visie op het search landschap. Klik hier voor de hele lijst van winnaars: https://dutchsearchawards.nl/winnaars
Initiatiefnemer Tamer Saglambilek blikt terug op een geslaagde tweede editie: ‘Ten opzichte van vorig jaar zien we dat het aantal ingezonden cases een enorme vlucht heeft genomen. Nu is er meer dan ooit focus op machine learning en artificial intelligence. Dat zal de komende jaren alleen maar toenemen. De cases worden steeds inventiever’.
Over de Dutch Search Awards
De 37-koppige jury beoordeelde alle ingezonden cases op gebied van zoekmachinemarketing op de formulering van de strategie; aantoonbare resultaten t.o.v. doelstelling, budget en man-uren; creativiteit en onderscheidend vermogen; het gebruik van technologie; de koppeling van verschillende kanalen en de schaalbaarheid van de oplossing.
Bing is hoofdsponsor van de Dutch Search Awards. De Dutch Search Awards wordt daarnaast mede mogelijk gemaakt door o.a. AdCalls, iab.Nederland, Oak & Morrow, SQIQ, Swydo, Adchieve, Marketingfacts en Emerce.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.