Drie vragen die je aan een marketing bureau moet stellen!
26 augustus 2022 13:16
Als je met een marketing bureau in zee gaat, dan weet je in de meeste gevallen zeker dat het het succes van je onderneming ten goede zal komen. Om dit te realiseren, is het echter wel belangrijk dat je niet zomaar het eerste het beste marketing bureau vertrouwt.
Er bestaan immers heel wat verschillende opties, die elk diensten en producten bieden van uitstekende, goede of minder goede kwaliteit. Gelukkig kan je sneller het beste marketingbureau vinden voor jouw situatie als je bij een eerste gesprek een aantal belangrijke vragen stelt!
3 vragen die je écht moet stellen bij de zoektocht naar een marketing bureau
Vragen stellen is zowat het beste wat je kunt doen als je in contact komt met een marketing bureau maar nog niet zeker bent of het wel jouw ding is. Hoewel de lijst met mogelijke vragen in deze situatie zo goed als oneindig is, verdienen de drie onderstaande toch zeker een plaatsje:
1. Hoe kunnen jullie de conversie van onze website verbeteren?
Een marketing bureau houdt zich eerst en vooral bezig met het verbeteren van de vindbaarheid en bereikbaarheid van je website of campagne. Daarnaast is het vooral belangrijk dat bezoekers van je site en webshop, of lezers van je advertenties, ook daadwerkelijk consument worden. Dit is een concept dat conversie heet.
Veel marketingbureaus zijn er goed in om te beweren dat en met handen en voeten uit te leggen waarom ze de hoogste conversiecijfers kunnen leveren, maar als eigenaar van een onderneming wil je daar natuurlijk dieper op ingaan. Vraag dus zeker na hoe het marketing bureau meer bezoekers naars je website wil brengen, en hoe ze van plan zijn om die bezoekers te converteren naar kopers. Vraag eventueel ook naar de tools die ze hiervoor gebruiken, zoals Optimizeley, Hotjar, Google Optimize en meer.
2. Hoe zal de communicatie precies verlopen?
Zonder transparante communicatie maakt het niet uit hoe goed een marketing bureau is. Op de juiste manier communiceren houdt in dat er sprake is van een vaste contactpersoon (of een SPOC), en een vaste procedure om contact op te nemen in verband met bepaalde onderwerpen of problemen.
Het is als eigenaar van een onderneming of website niet alleen belangrijk dat je weet hoe die communicatie verloopt, maar dat je ook een beetje informatie krijgt over de contactpersoon zelf. Daarbij loont het de moeite om te vragen naar de manier waarop tijd en budget bewaakt en gecommuniceerd worden, want die zaken zullen de winst en het succes van je bedrijf rechtstreeks beïnvloeden.
3. Kunnen jullie voorbeelden geven van jullie projecten?
Ten slotte kan je pas zeker zijn van de kwaliteit van een marketing bureau als je zicht hebt op hun reeds afgewerkte projecten. Een van de beste manieren om te weten welk vlees je in de kuip hebt, is een analyse maken van vroegere campagnes en marketing projecten, zodat je ook weet wat de sterke punten én de knelpunten zijn.
Elk marketing bureau beweert de beste te zijn, maar woorden zeggen natuurlijk niet veel. Als je ondervindt dat de daden van het markering bureau dat je op het oog hebt, hun beloftes waarmaken, dan zit het natuurlijk goed.
Een belangrijke bijkomende vraag waar je hierbij best een antwoord op krijgt, is: wat is de specialisatie van het markering bureau? Hoe duidelijker de expertise van het bureau, hoe duidelijker je weet of jij er iets mee bent voor je eigen bedrijf!
Voor een breed scala aan diensten die marketing bedrijven aanbieden kan je kijken op de volgende url: https://www.grizzlymarketing.be/onze-diensten/
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.