De reden waarom je online marketing beter kunt uitbesteden

23 mei 2022 10:51

De reden waarom je online marketing beter kunt uitbesteden

Online marketing is te belangrijk om het niet over te laten aan professionals. Webshophouders weten dit als geen ander. Er is immers maar een ding wat echt telt online en dat is in de top 3 staan van Google; zowel via betaalde wegen (Adwords) als in de vrije zoekresultaten. Je komt echter niet zomaar in die gewilde top 3, zeker niet wanneer je te maken hebt met veel concurrentie.

Ook kleinere bedrijven online -zonder webwinkel- zoals lokale aannemers, hoveniers en kappers bijvoorbeeld, hebben baat bij een eigen website die hoog staat in Google. Hoe bereik je die positie? In dit artikel kijken we naar het belang van online marketingbureaus binnen dit aspect.

Hoger in Google komen te staan

Extra opdrachten en werk krijgen doordat je website lekker hoog in Google staat - de wens van iedere ondernemer. Maar laten we wel zijn, er zijn tientallen, zo niet honderden kappers, aannemers en hoveniers te vinden in de regio. Hoe zorg je er nu voor dat jouw website in de top 3 van Google komt te staan, of dat jouw advertentie bovenaan staat in Google?

Het antwoord hierop is lang niet zo eenvoudig, want vele factoren samen bepalen het succes van jouw website in zoekmachines. Online marketingbureaus weten vanuit hun expertise hoe online marketing per project het beste uitgevoerd kan worden. Online succes betekent offline succes, want snel gevonden worden in Google betekent meer opdrachten binnenhalen.

Online marketing uitbesteden; een noodzakelijke stap

Laat jouw concurrentie online marketing uitbesteden, dan is de kans groot dat jouw website weggedrukt wordt in de zoekresultaten uiteindelijk. Zelf proberen je website hoger te krijgen door alleen het uitvoeren van linkbuilding (het plaatsen van links naar je website) is lang niet altijd voldoende.

Jouw website moet jouw expertise en dienstverlening reflecteren en moet de bezoeker aansporen tot actie. Online marketingbureaus zorgen er o.a. voor dat jouw website zo zoekmachine- én klantvriendelijk mogelijk wordt ingericht. Google wil immers de bezoeker de allerbeste resultaten tonen.

Zoekmachine vriendelijke websites

Hoe een website exact zoekmachinevriendelijk (en dus ook klantvriendelijk) wordt ingericht is het geheim van de smid. Het draait om instellingen, het draait om content, het draait om de opbouw van je website, het draait om het gedrag van de bezoeker op jouw website - om maar eens wat te noemen. Hier komt de expertise van online marketingbureaus bij kijken.

Liever niet zelf experimenteren

Zoals gezegd, zoekresultaten zijn te belangrijk om zelf te gaan experimenteren. Want het tegenovergestelde kan namelijk ook plaatsvinden: door jouw eigen toedoen en wijzigingen aan je website kun je dalingen in de ranglijsten van Google veroorzaken.

Heb je onvoldoende exacte kennis in huis en overzie je niet de samenhang van factoren, dan kun je helaas je zoekresultaten zelf saboteren als het ware - onbedoeld uiteraard.

Tot slot

Neem je jouw positie als bedrijf in de zoekresultaten van Google serieus en onderken je het belang hiervan? Het beste advies is dan om een online marketingbedrijf in de arm te nemen, om jouw website groei en goede positie hiervan te waarborgen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.